Gyakran fáj a fejed? Egy hétköznapi dolog, ami segít megszüntetni
A fejfájás a folyadékhiány egyik leggyakoribb tünete, melyet könnyen orvosolhatsz.

Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Andie Macdowell lánya ugyanolyan szép, mint édesanyja: a 24 éves Margaret Qualley színésznőként bontogatja szárnyait »

Egyszerű ételek, amik felgyorsítják az öregedést: a reggeli pirítósban sem bízhatunk »

Sikkes és nőies: mutatjuk a legszebb virágmintás blúzokat, árral, lelőhellyel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fejfájásra adott első reakcióként sokan csak bekapnak egy pirulát, és várják a hatást. Ha azonban gyakran kínoz a fájdalom, nem szerencsés ennyivel elintézni a dolgot - hiszen ezzel a megoldással megterheled a májad -, érdemesebb inkább kicsit a dolgok mélyére ásni.

A fejfájás hátterében ugyanis sokszor egy banálisnak tűnő probléma, a folyadékhiány húzódik meg.

A víz szerepe az emberi testben

Az emberi test 60%-a víz. Víz nélkül nincs élet - sem odakint, sem odabent, sejtszinten. Ha nem fogyasztasz elegendő folyadékot, a szervezeted nem működik megfelelően, a tápanyagok nem jutnak el a sejtekhez.

A nyári melegben, amikor a szervezet az izzadással hűti magát - ám ezzel folyadékot is veszít - különösen fontos a folyadékpótlás.

A folyadékhiány tünetei

  • Fejfájás.
  • Száraz bőr.
  • Rossz közérzet.
  • Karikás szemek.

Ennyi folyadékra van szükséged naponta

Ha gyakran tapasztalsz fejfájást, és a fent említett többi tünet is ismerős, érdemes összeszámolnod, hogy elegendő folyadékot iszol-e. A felnőtt ember szervezetének minimum napi két-két és fél liter folyadékra van szüksége, a nyári hónapokban azonban ez a mennyiség jóval nagyobb is lehet - különösen, ha sok időt töltesz a napon.

Ha ennél rendszeresen kevesebbet fogyasztasz, az anyagcseréd lelassul, a méreganyagok pedig felhalmozódnak a szervezetedben. Ilyenkor fejfájást tapasztalsz, és romlik a közérzeted.

Mit igyál?

A koffein, az alkohol és a cukros üdítők szárító hatásúak, így nem tesznek jót a folyadékháztartásnak. Igyekezz a napi folyadékszükségletedet ásványvízből, csapvízből, hígított 100%-os gyümölcslevekből, illetve cukormentes limonádéból pótolni.

Túlzásba is viheted?

Talán megfordult már a fejedben, mi történik, ha túl sok folyadékot fogyasztasz. Ez a probléma ritkábban szokott előfordulni, de azért akad rá példa. Ilyenkor a véred felhígul, és szívedet intenzívebb munkára készteti, ráadásul könnyen lehet, hogy a sok vízzel kimosod a vitaminokat és ásványi anyagokat a szervezetedből. Épp ezért figyelj a tested jelzéseire, és igyekezz azok alapján cselekedni.

Mit iszol legszívesebben melegben?

Ezt is szeretjük