A magyarok kétharmada szenved a betegségben, de nem tud róla - Egyszerű vérvétellel kiszűrhető
Vajon téged is érint?

Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Nincs ennél szebb körömtrend a szezonban: nőies manikűr szárított virágokkal »

Elképesztő, hogy feldobja az öltözéket egyetlen férfiing: 9 nőies variáció, amit érdemes elsütni »

Bőven 50 felett is irtó dögösek, és taníthatnák a fiatalító frizura titkát: 5 híres nő praktikus, de nőies hajfazonnal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A C-vitamint már az óvodások is ismerik, azt is tudják, hogy segít megelőzni az őszi betegségeket. Az immunerősítő vitaminok közötti, évtizedeken át tartó egyeduralma azonban az elmúlt években megdőlni látszik.

A D-vitamin hatásának ugyanis az orvosok évről évre egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak.

A magyarok kétharmada D-vitamin-hiányos

Egy korábbi felmérés eredménye szerint a magyarok télen a szükségesnek tartott D-vitamin-mennyiség mindössze 2-4%-ához jutnak hozzá. Mindennek következtében a hazai lakosság kétharmadánál tél végére D-vitamin-hiány mutatható ki. Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Csonterősítő, rákmegelőző D-vitamin

Már általános iskolában megtanultuk, hogy a zsírban oldódó vitamin nélkülözhetetlen a csontrendszer fejlődéséhez, a fogak és a csontok egészségének megőrzéséhez. Ennél azonban jóval többre képes: erős immunerősítő hatással bír. Szendi Gáborral készült korábbi interjúnkból azt is megtudhatod, milyen szerepet játszik a rákmegelőzésben.

Miben található?

A D-vitamin legjobb természetes forrásai a tejtermékek, tojás, máj, tengeri halak. Ahhoz azonban, hogy a D-vitamin bőrben tárolt provitaminja aktív formájúvá alakulhasson, UV-B-sugarakra van szükség.

Tudtad?
Korábbi cikkünkben arról olvashatsz, miért nem jó a téli hónapokban D-vitamin-pótlásra a szolárium.

Mivel az őszi-téli hónapokban legtöbben viszonylag kevés időt töltenek napon, ráadásul a hagyományos magyar konyhát követők maximum napi 80 egységnyi D-vitamint juttatnak a szervezetükbe, a legújabb szakmai ajánlások szerint ősztől tavaszig egészséges felnőttek számára napi 2000 NE - nemzetközi egység - D-vitamin-pótlás javasolt tabletta formájában.

Tényleg D-vitamin-hiányod van?

Amennyiben kétségeid vannak afelől, hogy számodra indokolt lenne-e a D-vitamin-pótlás, egyszerűen kiderítheted, szükséges-e tablettát szedned. Sajnos jelenleg a háziorvosnak nincs joga D-vitamin-szintet mérő laborvizsgálatra beutalót adni, ám magánkórházakban, egészségcentrumokban 4-5000 forintért kérhetsz ilyen vérvizsgálatot.

Ezt is szeretjük