Így tesznek beteggé az e-mailjeid!
Nem is a főnököd, hanem az e-mailjeid fejtik ki rád a legnagyobb stresszhatást a munkahelyeden!
Bár az elektronikus levelezés kétségkívül jelentősen megkönnyíti az életedet, mint minden jó dolognak, ennek is vannak hátulütői. Egy, az IBM által nemrégiben végzett kutatás szerint napjainkban az e-mailek bizonyulnak a legdurvább stresszfaktornak.
Jó stressz, rossz stressz
A stressz egy érzelmi reakció, melynek nem csupán negatív formája létezik. A pozitív stressz mindenki számára fontos, stimulál, aktivizál, hatására gyorsabban pörög az agyad, jobban megy a munka. Sajnos ma már a negatív forma is a mindennapokhoz tartozik. A munkahelyeden rengeteg stressztényezőnek vagy kitéve, a folyamatos feszült állapot hatására pedig szervezeted kevésbé lesz ellenálló a betegségekkel szemben.
Mindez megnehezíti az ellazulást, így nem tudod rendesen kipihenni magad, és újragenerálódik a feszültség. A tartós stresszhatásnak komoly következményei lehetnek. Azon túl, hogy számos fizikai megbetegedésre hajlamosít, könnyen zuhanhatsz depresszióba miatta. A nem megfelelő levezetése rossz szokások, akár különböző függőségek kialakulásához vezethet.
Az IBM felmérése
A fejlettebbnél fejlettebb technikai eszközökkel rengeteg időt és fáradságot megspórolsz. Másrészről viszont ezek a kellékek életed pergő filmkockáinak gyorsulásához vezetnek: egyre több elvárásnak kell megfelelned egyre kevesebb idő alatt. Kialakul egyfajta teljesítési kényszer, amitől feszült és kimerült leszel. Az IBM kutatása szerint a munkahelyi stressz fő okozója napjainkban az e-mail.
A 629 megkérdezett menedzser 45%-a tartja a jelentéktelen e-maileket egyértelműen frusztrálónak. Ezt a hatást nem csupán a tömérdek mennyiségű felesleges üzenet váltja ki, hanem a fontosabb, válaszra váró e-mailek is. A megkérdezettek egyöntetűen elismerték, hogy ez a leghasználhatóbb és leghatékonyabb kommunikációs forma. Mindezek mellett gyakran nem megfelelően, nagy mennyiségű felesleges információ továbbítására használják. Az e-mailek hibás kezelését mutatja az is, hogy a felmérésben részt vevők háromnegyede címzett már félre elektronikus üzenetet, és 49%-uk változtatta volna meg utólag az elküldött üzenet tartalmát.
Életedben túl nagy helyet követel magának a világháló? Töltsd ki tesztünket, és kiderül, valóban betegesen függsz-e az internettől!
A bűnös irodai munka
Az állandó e-mail-forgalom mellett az egész napos egy helyben ülés is káros hatással van az egészségedre. Videónkból megtudhatod, mit tehetsz az ülőmunka következményei ellen.
Így előzd meg az e-mailek okozta stresszt!
Kezdd a legrosszabbal!
Sokat számít, ha megfelelően osztod be a munkádat. Ne hagyd a végére azokat az e-maileket, feladatokat, melyektől a legjobban tartasz, vagy legkevésbé van kedved hozzájuk. Ha rögtön ezekkel kezdesz, nem fogsz utána egész nap feszengeni amiatt, hogy a legrosszabb még hátra van. A felesleges, jelentéktelen e-maileket töröld ki mindjárt, így nem frusztrálnak tovább, és átláthatóbb lesz a levelezésed. Időnként szakíts egy kis időt pihenésre, nyújtózkodásra, eközben a fejed is kitisztul egy kicsit, rendeződnek a gondolataid.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Ne ellenőrizd folyton!
Ha sokat e-mailezel, jó eséllyel neked is kialakult az a rossz szokásod, hogy rövid időközönként ellenőrzöd, jött-e új üzeneted - akkor is, ha semmi fontosat nem vársz. Könnyen függővé válhatsz, mert tudat alatt úgy érzed, hogy esetleg lemaradsz valami fontosról. Próbálj meg tudatosan odafigyelni erre, jelöld ki azokat az időpontokat, amikor ellenőrzöd az újonnan érkezett üzeneteket, és ez lehetőleg ne pár percenként történjen. Ha a munkahelyeden e-mail formájában történik a kommunikáció, állítsd be a programot, hogy értesítsen az új üzenetekről, így nem kell folyamatosan ellenőrizned.