Így tesznek beteggé az e-mailjeid!
Az IBM hivatalos felmérése
Nem is a főnököd, hanem az e-mailjeid fejtik ki rád a legnagyobb stresszhatást a munkahelyeden!

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár az elektronikus levelezés kétségkívül jelentősen megkönnyíti az életedet, mint minden jó dolognak, ennek is vannak hátulütői. Egy, az IBM által nemrégiben végzett kutatás szerint napjainkban az e-mailek bizonyulnak a legdurvább stresszfaktornak.

Jó stressz, rossz stressz

A stressz egy érzelmi reakció, melynek nem csupán negatív formája létezik. A pozitív stressz mindenki számára fontos, stimulál, aktivizál, hatására gyorsabban pörög az agyad, jobban megy a munka. Sajnos ma már a negatív forma is a mindennapokhoz tartozik. A munkahelyeden rengeteg stressztényezőnek vagy kitéve, a folyamatos feszült állapot hatására pedig szervezeted kevésbé lesz ellenálló a betegségekkel szemben.

Mindez megnehezíti az ellazulást, így nem tudod rendesen kipihenni magad, és újragenerálódik a feszültség. A tartós stresszhatásnak komoly következményei lehetnek. Azon túl, hogy számos fizikai megbetegedésre hajlamosít, könnyen zuhanhatsz depresszióba miatta. A nem megfelelő levezetése rossz szokások, akár különböző függőségek kialakulásához vezethet.

Az IBM felmérése

A fejlettebbnél fejlettebb technikai eszközökkel rengeteg időt és fáradságot megspórolsz. Másrészről viszont ezek a kellékek életed pergő filmkockáinak gyorsulásához vezetnek: egyre több elvárásnak kell megfelelned egyre kevesebb idő alatt. Kialakul egyfajta teljesítési kényszer, amitől feszült és kimerült leszel. Az IBM kutatása szerint a munkahelyi stressz fő okozója napjainkban az e-mail.

A 629 megkérdezett menedzser 45%-a tartja a jelentéktelen e-maileket egyértelműen frusztrálónak. Ezt a hatást nem csupán a tömérdek mennyiségű felesleges üzenet váltja ki, hanem a fontosabb, válaszra váró e-mailek is. A megkérdezettek egyöntetűen elismerték, hogy ez a leghasználhatóbb és leghatékonyabb kommunikációs forma. Mindezek mellett gyakran nem megfelelően, nagy mennyiségű felesleges információ továbbítására használják. Az e-mailek hibás kezelését mutatja az is, hogy a felmérésben részt vevők háromnegyede címzett már félre elektronikus üzenetet, és 49%-uk változtatta volna meg utólag az elküldött üzenet tartalmát.

Internet-függőségi teszt
Életedben túl nagy helyet követel magának a világháló? Töltsd ki tesztünket, és kiderül, valóban betegesen függsz-e az internettől!

A bűnös irodai munka

Az állandó e-mail-forgalom mellett az egész napos egy helyben ülés is káros hatással van az egészségedre. Videónkból megtudhatod, mit tehetsz az ülőmunka következményei ellen.

Így előzd meg az e-mailek okozta stresszt!

Kezdd a legrosszabbal!

Sokat számít, ha megfelelően osztod be a munkádat. Ne hagyd a végére azokat az e-maileket, feladatokat, melyektől a legjobban tartasz, vagy legkevésbé van kedved hozzájuk. Ha rögtön ezekkel kezdesz, nem fogsz utána egész nap feszengeni amiatt, hogy a legrosszabb még hátra van. A felesleges, jelentéktelen e-maileket töröld ki mindjárt, így nem frusztrálnak tovább, és átláthatóbb lesz a levelezésed. Időnként szakíts egy kis időt pihenésre, nyújtózkodásra, eközben a fejed is kitisztul egy kicsit, rendeződnek a gondolataid.

Ne ellenőrizd folyton!

Ha sokat e-mailezel, jó eséllyel neked is kialakult az a rossz szokásod, hogy rövid időközönként ellenőrzöd, jött-e új üzeneted - akkor is, ha semmi fontosat nem vársz. Könnyen függővé válhatsz, mert tudat alatt úgy érzed, hogy esetleg lemaradsz valami fontosról. Próbálj meg tudatosan odafigyelni erre, jelöld ki azokat az időpontokat, amikor ellenőrzöd az újonnan érkezett üzeneteket, és ez lehetőleg ne pár percenként történjen. Ha a munkahelyeden e-mail formájában történik a kommunikáció, állítsd be a programot, hogy értesítsen az új üzenetekről, így nem kell folyamatosan ellenőrizned.

Blog.hu ajánló