Így hosszabbítsd meg az életed 30 évvel!
3 titkos kaukázusi recept
Ha betartasz néhány egyszerű szabályt, nagyobb eséllyel éled meg a századik születésnapodat!

Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Elképesztően stílusos az 50 éves divatblogger: visszafogottan nőies, mégsem észrevétlen »

5 perces frizurák egy kiegészítővel: elképesztően nőiessé teszik a megjelenést »

Így viseld a poncsót, hogy igazán stílusos legyen: a legegyszerűbb ruhát is feldobja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A világon nincs még egy vidék, mely hosszú életű népeiről híresebb lenne, mint a Kaukázus Dél-Oroszországban. A mai Grúzia területén található egy autonóm köztársaság, mely az ott élő egészséges százévesek szokatlanul magas létszámáról ismert.

Abházia a Fekete-tenger keleti partjaitól a Kaukázus gerincéig terjed, területe mintegy 7700 négyzetkilométer, északról Oroszország, délről Grúzia határolja. Az abházok között akadnak 150 éves kort is megérő emberek. Cikkünkből megtudhatod, milyen tényezőkön múlik hosszú életük titka.

Jó levegő és mozgás

Az egészséges megöregedés egyik abház receptje a rengeteg mozgás, ami beépül a napi tevékenységeikbe. Egy gerontológus, aki éveken át tanulmányozta a hosszú élet titkát a Kaukázusban, arra a megállapításra jutott, hogy az abházok állandó fizikai aktivitása javítja a tüdő- és szívfunkciókat - fokozza a szív oxigénellátását.

Ezt a feltétezést erősítette meg a Journal of Epidemiology and Community Health-ben megjelent tanulmány is. Eszerint a hegylakók tovább élnek, mint a síkvidékiek. Ennek oka pedig az, hogy a domborzati viszonyok miatt szívük minden nap edzésben van. A kutatók kimutatták, hogy a fokozott fizikai igénybevétel lehet a magyarázata a hosszabb életnek és a szívbetegségek ritkább előfordulásának. A terepviszonyok és a levegő alacsonyabb oxigéntartalma folyamatosan edzésben tartja az itt élők szervezetét.

Stresszmentesen

Bár a kaukázusi emberek keményen dolgoznak, munkájuk nélkülözi azt az érzelmi stresszt, amely tőlük nyugatabbra gyakran kapcsolódik a szakmai teendőkhöz. Munkatempójuk a biológiai ritmus természetes kifejeződése, fogalmuk sincs arról a sietségről és hajtásról, ami nagyrészt jellemző az iparosodott országokra. Sőt, az abházoknak sejtelmük sincs arról, mi az a határidő, kimondottan gyűlölik a rohanást - kizárólag a tényleges vészhelyzetek késztetik őket sietségre.

Még egészségesebben!

Ha további hasznos tanácsokra vagy kíváncsi az egészséges életmóddal kapcsolatban, nézd meg videónkat!

Kaukázusi étrend

Ha a kaukázusi táplálkozásról van szó, valószínűleg a kefir-, illetve joghurtfogyasztás jut eszedbe. Mindezt pedig - a reklámoknak köszönhetően - összekapcsolod a hosszú élettel. Valójában azonban az abházok nem esznek joghurtot. Egy kecske-, tehén- vagy birkatejből erjesztéssel készült matzoni nevű főzetből isznak egy-két pohárral naponta. Az erjesztett tejnek ezt a formáját már évszázadok óta fogyasztják a Kaukázusban. A hagyományos abház étrend pedig lényegében lektovegetáriánus, húst ritkán szolgálnak fel - annál több zöldséget, gyümölcsöt esznek -, a tejterméket pedig elsősorban az erjesztett matzoni jelenti.

Tanuld el!

Természetesen nem tudsz mindent ugyanúgy csinálni, mint a kaukázusi népek. Ugyanakkor néhány egyszerű recept segíthet abban, hogy közelebb juss a százéves korhoz. Mutatunk pár egyszerű trükköt!

  • Próbáld meg a mozgást beilleszteni a mindennapjaidba. Ne örömünnep legyen, amikor végre eljutsz az edzőterembe vagy a jógaórára. Bármilyen sportot is válassz, a testmozgás lényege a rendszeresség legyen!
  • Nem tudod a stresszt kiiktatni az életedből? Ne feledkezz meg a felgyülemlett feszültség levezetéséről - ebben leginkább a mozgás segít -, illetve szánj magadra minden nap legalább fél órát. Ez alatt az idő alatt relaxálhatsz egy kád forró vízben, vagy elnyúlhatsz a kanapén, miközben semmire sem gondolsz. A lényeg, hogy kapcsolj ki!
Cikkünk John Robbins Százévesen egészségben című könyve alapján készült.

John Robbins, az Amerikában igen jól ismert és elismert táplálkozási szakértő nagyszámú, tudományos vizsgálat eredményét összegezve mutatja meg, melyek azok az étrendi és életmódbeli tényezők, amelyek a leginkább befolyásolhatják egészségünket, közérzetünket; egyúttal rámutat a közösségi kapcsolatok, a szeretet fontosságára is, hiszen mindez jelentős mértékben felelős az ember fizikai és szellemi egészségéért, várható élettartamáért.

Kiadja a Partvonal Kiadó.
Ára 2990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg!
Ezt is szeretjük