Gyomorfekély, puffadás, gyomorégés
Ilyen lelki okok állnak a háttérben
Járj utána az emésztési zavarok esetleges pszichés hátterének is. Talán ott kell keresni a bajt.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Fiatalít, méregtelenít és felpörgeti az anyagcserét: ezért egyél több zellert »

Dúsabbnak mutatja a hajat és mindenkinek jól áll: a blunt bob a szezon kedvenc frizurája »

Ennyit számít a szemöldök és a smink: 7 színésznő, aki a ’90-es években másként festett »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emésztési problémák hátterében nem csupán egészségügyi okok, illetve nem megfelelő táplálkozás állhat. Olykor elfojtott érzelmek, különféle lelki problémák vezetnek gyomorfekélyhez, puffadáshoz vagy éppen gyomorégéshez.

Gyomorfekély - alacsony önbecsülés

A betegség kialakulásáért leggyakrabban egy bizonyos Helicobacter pylori nevű baktérium túlszaporodása felel. Emellett azonban az orvosok sem vitatják a tényt, hogy a gyomorfekély kialakulásának hátterében lelki okok is állnak. A gyomorfekély pszichés szempontból jellemzően alacsony önbecsülésre utal. Előfordulhat, hogy olyannyira szeretnél mások kedvében járni, hogy kész vagy környezetedtől szinte bármit lenyelni. Gyakran elnyomod saját érzéseidet, és nem tiszteled önmagad.

A lelki irritáció fekélyhez vezet

Mindennek következtében sokszor érezheted úgy, hogy kiszipolyoznak, és nehezen tartod kordában aggodalmaidat, bosszúságaidat. Idővel a túl sok minden iránt érzett irritáció fekéllyé alakul. Ha irritál valaki vagy valami, amit nem akarsz látni, amivel nem akarsz szembesülni, a nyugtalanság könnyen a gyomrodra mehet.

Puffadás - elfojtott érzelmek

A puffadás lényege, hogy a bélrendszerben az emésztés során nagy mennyiségű gáz képződik. A jelenség hátterében legtöbbször olyan elfogyasztott táplálékok állnak, mint például a hüvelyesek, de okozhatja tejérzékenység is. Ha lelki oldalról közelítjük meg a problémát, az állandó elfojtás állhat a háttérben, mely az élet számos területén jellemző rád. Amennyiben gyakran tanúsítasz lelki ellenállást önmagaddal szemben, csak mert nem tudod, hogyan fejezhetnéd ki érzelmeidet anélkül, hogy megbántanál másokat, számolnod kell a puffadással.

Védekezés

A puffadás lehet egyfajta védekezés is. Ebben az esetben fontos, hogy tisztázd önmagaddal, hogy kivel vagy mivel szemben akarsz védekezni. Ahhoz, hogy megszabadulj a tünettől, meg kell tanulnod kifejezésre juttatni az érzéseidet.

Gyomorégés - düh, tehetetlenség érzése

Mint ahogy a probléma neve is utal rá, valami éget belülről, illetve dühöt vált ki belőled. Életed valamely szituációját bosszantónak, igazságtalannak érzed, amivel szemben tehetetlenséget élsz meg. Érdemes feltenned magadnak a kérdést, hogy mi az, ami feldühít, éget, felemészt? Mi az, amit nem bírsz megemészteni?

A gyomorégés fizikai oka

Akár az is előfordulhat, hogy tudat alatt ragaszkodsz ehhez a dühhöz, mert félsz elengedni magad, illetve hangot adni vágyaidnak, igényeidnek. Inkább választod az egy helyben tipródást és a tehetetlenség érzését, mint hogy kifejezésre juttasd elképzeléseidet, szándékaidat.

Figyelj magadra!

Próbálj nyitottabb lenni, figyelj a saját igényeidre és vállald tetteid teljes felelősségét. Az érzelmek - düh, bosszúség - elfojtása növeli a gyomornedvek savasságát, ami fokozza kellemetlen tüneteidet. Figyelj jobban a megélt helyzetekkel kapcsolatos reakcióidra, a mindennapi eseményekkel szemben tanúsított magatartásodra. Hagyj időt magadnak arra, hogy az élet minden percét kiélvezhesd, illetve adj hangot vágyaidnak.

Cikkünk Jacques Martel Lelki eredetű betegségek lexikona című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük