Gyümölcslé, nektár vagy gyümölcsital
Te tudod, mi a különbség?
Az élelmiszerek elnevezése olykor megtévesztő lehet, érdemes átböngészni az apró betűs részt.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Gyönyörű, hullámos loknik: 5 zseniális hajgöndörítő technika videón »

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan érzik úgy, ha kóla vagy energiaital helyett gyümölcsitalt emelnek le a boltok polcairól, hogy tettek valamit az egészségükért. Valójában a kép ennél kicsit árnyaltabb.

Érdemes ugyanis átböngészned a gyümölcsitalok csomagolásának hátoldalán feltüntetett információkat annak érdekében, hogy biztosan egészséges italt válassz!

Melyiket választod?

A dietetikusok által ajánlott napi folyadékbevitel másfél-két liter, amit érdemes szénsavmentes ásványvíz vagy csapvíz formájában fogyasztanod. Természetesen kánikulában ennél többet kell innod, ha pedig megunod a víz fogyasztását, beiktathatsz egy kis gyümölcslevet is. Az azonban, hogy milyet választasz, nem teljesen mindegy.

Gyümölcslé

Gyümölcslének csak az a termék nevezhető, mely csupán gyümölcslevet, gyümölcssűrítményt és gyümölcsöt tartalmaz. Amennyiben a dobozon látod a hozzáadott cukor feliratot, már nem írhatják rá a gyártók, hogy 100%-os.

Nektár

A gyümölcsnektár az egészséged szempontjából kevésbé jó választás, mint a gyümölcslé. Ez a változat ugyanis már csak 25-40%-os gyümölcs-, gyümölcslé- vagy gyümölcsvelő-tartalommal bír. Továbbá a gyümölcsnektárok tartalmazhatnak hozzáadott cukrot, színezőanyagot, állományjavítót, aromát és étkezési savat is.

Gyümölcsital

A gyümölcsitalok csak a dobogó harmadik helyén állnak, mivel gyümölcstartalmuk viszonylag csekély: mindössze 12-25%. Emellett a nektárhoz hasonlóan lehet bennük színezék, aroma, étkezési sav, továbbá tartósítószert, cukrot és édesítőszert is tartalmazhatnak.

Válaszd a 100%-ost!

Ha teheted, érdemes 100%-os gyümölcslevet vásárolnod. Bár ezek legtöbbször drágábbak, mint az alacsonyabb gyümölcstartalmú társaik, ha fontos számodra az egészséged, érdemes beruházni. Jó hír, hogy a nagyobb áruházak saját márkás, olcsóbb termékei között is bukkanhatsz olyan 100%-os gyümölcslére, ami jó minőségű. Olvasd el a Kosár Magazin narancslétesztjét!

Ezt is szeretjük