Ezt az egyet sose hagyd ki, ha karcsú derekat akarsz!
A világ legegyszerűbb praktikája
Mindig ezzel kezdd a napot, ha jót akarsz a testednek!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha azt hiszed, a fogyókúrának azon az elven kell alapulnia, hogy keveset eszel, akkor nem jársz jó úton. Sokkal hatékonyabb és kellemesebb módszer is létezik, persze nem mindegy, hogyan vágsz bele. A legfontosabb szabályt már gyerekkorod óta ismered, a sietős hétköznapokban mégis gyakran elfeledkezhetsz róla. Talán már kitaláltad, mi ez: a reggeli.

Reggelizz úgy, mint egy király!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás legfontosabb része egyértelműen a reggeli, amely meghatározza az ember egész napi teljesítményét. Akár fizikai, akár szellemi munkát végzel, hiánya nyomot hagy az eredményeiden. A reggeli feladata ugyanis az, hogy a tested éjszaka felélt glükóztartalékát pótolja. De hogy ez miért fogyaszt?

A reggeli már a nap kezdetén felpörgeti az anyagcserét, ennek köszönhetően sokkal egyszerűbb feladat szinten tartani azt. A reggeli egyfajta kezdő energialöketet ad a rohanás és a stressz leküzdésére is, tehát ha elmarad, sokkal nehezebben viselheted a szembejövő megpróbáltatásokat, ez pedig akár a káros és hizlaló stresszevéshez is vezethet. Számos dolog szól még mellette: segíti a koncentrációt, ellenállóbbá teszi a szervezetet a betegségekkel szemben, és ha megfelelően válogatod meg, hogy mi kerül az asztalra, a vitamin- és ásványianyag-pótlással sem lesz problémád.

Csak a baj van belőle, ha kimarad

Kihagyása nem várt következményekkel járhat. A délelőtt folyamán leeső vércukorszint akár szédüléshez, rosszulléthez is vezethet, vagy rád törhet miatta a farkaséhség is, ami hozzájárul ahhoz, hogy a későbbi étkezések alkalmával sokkal többet eszel, sőt, az étkezések között kényszeresen nassolnod kell. Ezek az ingadozások pedig végigkísérik a napot, az eredménye egy teljesen kontrollálhatatlan éhségérzet és a kaotikus étrend. A következmények pedig nem merülnek ki a hízásban, akár betegségeket is okozhat a kimaradó reggeli. Hogy melyeket pontosan, arról bővebben itt olvashatsz.

Milyen az igazán jó reggeli?

Természetesen amikor nem érzed magad éhesnek, felesleges magadba erőltetni a nehéz ételeket, ezek egyébként is fáradékonyabbá tehetnek, emésztésük ugyanis elvonja a szervezeted energiáit. A legjobb, ha a napot könnyű és üdítő hatású zöldségekkel indítod be, esetleg sovány hús, vagy ha feltétlenül szükséges, némi teljes kiőrlésű pékáru kíséretében. Bármilyen finom is, a kakaós csigát sajnos tiltólistára kell tenned, ha komolyan fogyókúrázni szeretnél, de egy-egy gyümölcsből készült turmix feldobhatja az étkezést. Ide kattintva további remek tippeket találhatsz a reggelire.

Ezt is szeretjük