Égess 100 kalóriával többet! 4 mozgás nyárra, amitől olvadnak a zsírpárnák
A futás és az evezés jó választás, ha nyári sportot keresel.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Nyáron legtöbbször annak is megjön a kedve a sportoláshoz, aki más évszakokban nem szívesen húzza fel a futócipőt.

Ha nemcsak kedvtelésből, illetve a jó közérzet miatt sportolsz ilyenkor, hanem fogyni is szeretnél, Kremer Kaposi Péter személyi edző segítségével figyelmedbe ajánlunk néhány remek mozgásformát.

Futás, biciklizés, kirándulás, evezés

Kedvelt nyári zsírégető sport a futás, a kerékpározás, a kirándulás, valamint az evezés. Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy egy 75 kilogrammos ember esetében fél óra sporttal mennyi kalóriát éget a szervezet.

Energiafelhasználás

  • Futás: 450 kcal.
  • Evezés: 270 kcal.
  • Kirándulás: 230 kcal.
  • Kerékpározás: 300 kcal.

Ha összehasonlítod a fenti kalóriamennyiségeket más sportágakkal - például íjászat ugyanilyen paraméterek mellett: 130 kalória, vagy thai chi: 140 kalória, vagy vízi biciklizés: 150 kalória -, láthatod, hogy a megfelelően megválasztott sportággal 100-300 kalóriával többet éget el a szervezeted.

- Alapvetően azonban igaz, hogy szinte teljesen mindegy, milyen évszak van, a mozgás, az mozgás: minden az intenzitáson múlik - mondja Kremer Kaposi Péter.

Jó választás az úszás?

Nyáron nagyon kedvelt sport az úszás, ám zsírégetés szempontjából léteznek ennél sokkal jobb mozgásformák is - tudjuk meg Kremer Kaposi Pétertől. Ennek oka, hogy a víz folyamatosan hűti a testet, márpedig a maghőmérséklet emelkedése fontos szempont, ha zsírleadás a cél.

Hogyan öltözz?

Azon túl, hogy kiválasztod a számodra legmegfelelőbb sportágat, érdemes figyelned az öltözékre is. Alapvető szabály, hogy nem a pamutfelső a legjobb sportoláshoz. A futó, bringás és egyéb öltözeteket nem véletlenül találták ki - mondja Kremer Kaposi Péter. A pamut nem szerencsés nagy melegben, hiszen felszívja az izzadtságot, így sokkal több folyadékot veszíthetsz sportolás közben - ami veszélyes lehet.

Ezt is szeretjük