Nagy túlsúlynál ez a legjobb zsírégető: 8 izometrikus gyakorlat, amihez nem kell ugrálni
Az izometrikus gyakorlatokkal beindítható a zsírégetés anélkül, hogy megterhelnéd az ízületeket.

GettyImages-1249255446
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az izometrikus gyakorlatok lényege, hogy a testet egy helyzetben kell tartani, miközben az izmok összehúzódnak, erőt fejtenek ki. Amikor izometrikus összehúzódás zajlik az izomzatban, akkor nem változik az izmok mérete (zsugorodik vagy nyúlik), hanem ellenállási erővel  dolgozik.

Az erősítő edzések zömében az izmok excentrikus, vagyis hosszanti összehúzódása és rövidülése, azaz koncentrikus összehúzódása révén fejlesztik az izmokat. Ez a mozgásfajta azonban arra fókuszál, hogy a testet egy meghatározott ideig egy pozícióban tartsa.

Az izometrikus gyakorlatok

Annak ellenére, hogy a gyakorlatok külső szemmel egyszerűnek tűnhetnek, nem könnyű elvégezni őket. Saját testsúllyal is nagyon hatékonyak, de egy tárgyat, például kézi súlyzót is kitarthatsz közben. Nagy túlsúllyal kifejezetten előnyösek, mert nem terhelik meg az ízületeket, és azok számára is jó választás, akiknek nincs túl sok helyük edzésre, hiszen kevés felszerelést igényelnek, és bárhol elvégezhetőek. Növelik az állóképességet, erősítenek, miközben óvnak a sérülésektől. Hacsak nem rehabilitációs program keretén belül végzed őket, akkor javasolt dinamikusabb edzésprogrammal kiegészíteni. Az edzés előtt erősen ajánlott bemelegíteni a fájdalmas húzódások elkerülése érdekében, ahogy végeztél, a nyújtásról sem szabad megfeledkezni - mutatjuk a gyakorlatokat, amiknek idejét, a súlyzós mozdulatsoroknál pedig a súlyok nagyságát fejlettségi szint szerint lehet növelni.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük