2 apró szokás, amit a legjobb vezetők bevetnek a boldog alkalmazottakért - A tiéd megteszi őket?
A szakértő szerint ez a két dolog az, amiből nemcsak a főnök profitál, hanem a dolgozók is.
Ahhoz, hogy kialakuljon egy igazán jó munkakörnyezet, az alkalmazottak pedig boldogok, kiegyensúlyozottak legyenek, sok együttes tényező megfelelő működése szükséges. Az egyik legfontosabb persze a megélhetéshez és az elégedettséghez a fizetés, de általában ez önmagában nem elég.
A vezetők viselkedése, beosztottjaikhoz való hozzáállása rengeteget nyom a latba. Egy munkahelyen az egészen apró részletek is nagy változásokat hozhatnak. A jó vezetők például két dolgot biztosan megtesznek a munkavállalóikért.
A vezetők két szokása a boldog alkalmazottakért
Jenn Lim munkahelyi szakértő és szerző annak szentelte az életét, hogy olyan szervezeti-munkahelyi kultúra kialakításában segédkezzen, amely mind az alkalmazottak, mind az eredményesség szempontjából előnyös. A Delivering Happiness tanácsadó cég vezérigazgatója szerint két dolgot mindenképp bevetnek a legjobb vezetők a boldog alkalmazottakért - a Yourtango oldala vette sorra ezeket.
Meghallgatják az alkalmazottak véleményét
A szakértő szerint a hatékony kommunikáció az aktív hallgatással kezdődik - ez az extrovertáltaknak nagy kihívást jelent, itt megtudhatod, miért. Úgy véli, fontos megérteni, hogy mi történik a szervezeten belül, és ez nemcsak a dolgozók meghallgatásáról szól, hanem a velük való aktív kapcsolattartásról, aggodalmaik elismeréséről, és a ráfordított munkájuk, energiájuk értékeléséről.
Úgy gondolja, hallgatni kell, és tudni, mi történik, szükség van empátiára, és arra, hogy a vezető minden csapattag jóléte iránt őszintén érdeklődjön. Szerinte ezek a mindennapi interakciók azok, amik igazán számítanak, és az, ha egy felettes tisztában van a munkavállalók szükségleteivel, kihívásaival.
Ez ugyanis az, ami az összetartozás érzését kelti, és segít kialakítani egy pozitív munkahelyi légkört, kultúrát is. Ezenkívül azt is észrevette, hogy a dolgozók gyakran nagyon is tudják, hogy mi az, ami elősegíthetné a vállalat fejlődését.
Kiút a társfüggőségből - Hogyan szabadulj meg a mérgező kapcsolatoktól?
Knapek Éva klinikai szakpszichológus, tabuk nélkül beszél a társfüggőség jellemzőiről, és bemutatja a kialakulásának okait, a kapcsolati dinamikákat, és a felismeréshez vezető jeleket a saját életünkben, közeli kapcsolatainkban. A Femina Klub januári előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz hogyan léphetsz ki ezekből a helyzetekből, és hogyan alakíthatsz ki egészséges, egyenrangú kapcsolatokat.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. január 7. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Elmagyarázzák a „miérteket”
A második kommunikációs módszer magában foglalja a szervezeti vagy vállalati döntések mögött meghúzódó „miértek” egyértelmű elmagyarázását. Túl kell lépni a felszínes magyarázatokon, és belemerülni a fontosabb, magasabb célokba. Ez ugyanis a fizetésnél jóval többről szól: arról, hogy az alkalmazottak tudják, hogy munkájuk hozzájárul a cég jobbá tételéhez - és néha még a társadaloméhoz is.
Amikor a dolgozók megértik ezt a magasabb célt, mélyebb kapcsolatot tudnak kialakítani a munkahelyükkel, ez pedig növeli a motivációt és az elégedettséget. Ez összehangolja az egyéni erőfeszítéseket a vállalat küldetésével, és olyan céltudatot teremt, ami túlmutat a mindennapi feladatokon.
A trükkök alkalmazása kölcsönös: a munkavállalók, illetve a munkáltatók is profitálnak belőle.
Emberségből jeles: 10 dolog, ami megkülönbözteti a jó főnököt a rossztól
A jó főnök nemcsak utasít, de dicsér is. Ezek a legfőbb tulajdonságai.
Elolvasom(Képek: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!
- munkahely
- munkahelyi probléma
5 mérgező mondat, ami tabu, ha sikeres akarsz lenni - A munkahelyen tilos őket használni
- munkahely
- álláskeresés
Tedd fel ezt a 2 kérdést az állásinterjú végén, és garantáltan tiéd lesz a meló
- állásinterjú
- érzelmi intelligencia