2 apró szokás, amit a legjobb vezetők bevetnek a boldog alkalmazottakért - A tiéd megteszi őket?

A szakértő szerint ez a két dolog az, amiből nemcsak a főnök profitál, hanem a dolgozók is.

A vezetők szokásai a boldog alkalmazottakért
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ahhoz, hogy kialakuljon egy igazán jó munkakörnyezet, az alkalmazottak pedig boldogok, kiegyensúlyozottak legyenek, sok együttes tényező megfelelő működése szükséges. Az egyik legfontosabb persze a megélhetéshez és az elégedettséghez a fizetés, de általában ez önmagában nem elég.

A vezetők viselkedése, beosztottjaikhoz való hozzáállása rengeteget nyom a latba. Egy munkahelyen az egészen apró részletek is nagy változásokat hozhatnak. A jó vezetők például két dolgot biztosan megtesznek a munkavállalóikért.

A vezetők két szokása a boldog alkalmazottakért

Jenn Lim munkahelyi szakértő és szerző annak szentelte az életét, hogy olyan szervezeti-munkahelyi kultúra kialakításában segédkezzen, amely mind az alkalmazottak, mind az eredményesség szempontjából előnyös. A Delivering Happiness tanácsadó cég vezérigazgatója szerint két dolgot mindenképp bevetnek a legjobb vezetők a boldog alkalmazottakért - a Yourtango oldala vette sorra ezeket.

Meghallgatják az alkalmazottak véleményét

A szakértő szerint a hatékony kommunikáció az aktív hallgatással kezdődik - ez az extrovertáltaknak nagy kihívást jelent, itt megtudhatod, miért. Úgy véli, fontos megérteni, hogy mi történik a szervezeten belül, és ez nemcsak a dolgozók meghallgatásáról szól, hanem a velük való aktív kapcsolattartásról, aggodalmaik elismeréséről, és a ráfordított munkájuk, energiájuk értékeléséről. 

Úgy gondolja, hallgatni kell, és tudni, mi történik, szükség van empátiára, és arra, hogy a vezető minden csapattag jóléte iránt őszintén érdeklődjön. Szerinte ezek a mindennapi interakciók azok, amik igazán számítanak, és az, ha egy felettes tisztában van a munkavállalók szükségleteivel, kihívásaival.

Ez ugyanis az, ami az összetartozás érzését kelti, és segít kialakítani egy pozitív munkahelyi légkört, kultúrát is. Ezenkívül azt is észrevette, hogy a dolgozók gyakran nagyon is tudják, hogy mi az, ami elősegíthetné a vállalat fejlődését.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Elmagyarázzák a „miérteket”

A második kommunikációs módszer magában foglalja a szervezeti vagy vállalati döntések mögött meghúzódó „miértek” egyértelmű elmagyarázását. Túl kell lépni a felszínes magyarázatokon, és belemerülni a fontosabb, magasabb célokba. Ez ugyanis a fizetésnél jóval többről szól: arról, hogy az alkalmazottak tudják, hogy munkájuk hozzájárul a cég jobbá tételéhez - és néha még a társadaloméhoz is.

Amikor a dolgozók megértik ezt a magasabb célt, mélyebb kapcsolatot tudnak kialakítani a munkahelyükkel, ez pedig növeli a motivációt és az elégedettséget. Ez összehangolja az egyéni erőfeszítéseket a vállalat küldetésével, és olyan céltudatot teremt, ami túlmutat a mindennapi feladatokon. 

A trükkök alkalmazása kölcsönös: a munkavállalók, illetve a munkáltatók is profitálnak belőle.

Emberségből jeles: 10 dolog, ami megkülönbözteti a jó főnököt a rossztól

A jó főnök nemcsak utasít, de dicsér is. Ezek a legfőbb tulajdonságai.

Elolvasom

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük