8 étel, ami bővelkedik fehérjében: ezekre nagy szüksége van a fejlődő szervezetnek
A fehérjedús táplálkozás a növésben lévő gyerekek számára különösen fontos.

mogyoró-pisztacia
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Lágy és nőies hullámok hő nélkül: csak egy póló kell hozzá »

Nőies, elegáns és idén nagyon divatos: így viseld az angol csipkét »

Méregtelenít és felturbózza a kollagéntermelést: a noni igazi bőrszépítő szupergyümölcs »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fehérje a szénhidrát és a zsír mellett a harmadik alapvető tápanyag, amire a szervezetnek szüksége van. A sejtek működési folyamatainak lételeme, felelős a szervek és a szövetek fenntartásáért.

Baba- és gyerekkorban, valamint kismamaként a fehérjeszükséglet megnő, mivel ilyenkor a szervezet úgymond építkezik. Sérülések után a gyors felépüléshez is több fehérjebevitel szükséges.

Gyerekeknél a napi fehérjeszükséglet egy-három éves kor között 23 gramm naponta, négy-hat éves kor között 30 gramm, hét-tíz éves kor között 34 gramm, 11-14 éves korban 62 gramm, 15-18 évesen 65 gramm.

Felnőtteknél kilónként 0,8 grammot szoktak számolni, de ez a fizikai aktivitástól, terhességtől és esetleges sérüléstől függően nő.

Fehérjeforrások

A következőkben fehérjedús ételeket ajánlunk, melyeket érdemes gyakran a fejlődésben lévő gyerekek tányérjára rakni.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Ezt is szeretjük