Hihetetlen, mennyi jót tesz a szervezettel a kerékpározás: a cukorbetegségre és a vérnyomásra is jótékonyan hat
A kerékpározás sokféle előnyös hatással bír az egészségre nézve.

kerékpár bicikli nő sport
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nem tökéletes, mégis imádja a divatvilág: az örmény modell a Gucci új kedvence »

Mennyei bőrápoló ínyencségek, a pihe-puha selymességért: őszi illatvarázzsal csábítanak »

A Hadid-lányok 56 éves édesanyja bomba formában van: Yolanda akár ma is modellkedhetne »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amellett, hogy a környezetnek kedvező közlekedési forma, a napi rendszerességgel folytatott kerékpározással akár a cukorbetegség kialakulásának kockázata is csökkenthető, sőt a mozgásforma a vérnyomás szabályozásában is segít - derül ki a kutatásokból.

A kellemes nyári időben egyre többen ragadnak kerékpárt akár a munkába járáshoz, akár a napi teendők lebonyolításához, mások a kirándulásaikhoz választják a kedvelt közlekedési eszközt. 

Remek alternatíva ez, hiszen a kerékpározással nemcsak a szénlábnyom csökkenthető, de rengeteg a jótékony egészségügyi hatása is, ráadásul a sport csoportban és magányosan, bármilyen intenzitásban, gyengébb erőnlét esetén akár rövidebb távokon is végezhető.

Cukorbetegség és a magas vérnyomás ellen

A rendszeres kerékpározás súlyos egészségügyi problémák megelőzésében is segít, így csökkenti a stroke, a szívroham, a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát, a kettes típusú cukorbetegség megelőzésében és már meglevő betegség esetén a szövődmények elkerülésében is hasznosnak bizonyult a kutatások során.

A jelentős túlsúly is növeli a diabétesz és a szívet érintő problémák kockázatát, szerencsére azonban a biciklizés az elhízással is felveszi a harcot. A kiváló és élvezetes mozgásforma gyorsítja az anyagcserét, hozzájárul a sikeres kalóriaégetéshez, és az izomzatot is építi. Hozzájárul az egészséges testtömeg eléréséhez, a testzsírszint csökkentéséhez.

A reggeli sport serkenti a vérkeringést, egy 2019-es tanulmány szerint azok az emberek, akik a kutatás hat hete során reggelijük előtt végezték a kerékpározást, jelentősen javították inzulinválaszukat, és kétszer több zsírt égettek el, mint a reggeli után gyakorlók. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Kiegészítő kezelés rákbetegeknek

Egy 2019. évi kutatás arra az eredményre jutott, hogy a kerékpározás a daganattal diagnosztizált, kezelés alatt álló emlőrákosok állapotát és életminőségét is javította, csökkentette a mellékhatásokat, a fáradtságérzetet. A rendszeresen végzett biciklizés ráadásul egyes daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Védi a mentális egészséget

A kerékpározás hatékonyan védi a mentális egészséget: egy korábbi kutatásban összehasonlították más sportokat végzők és a mozgásszegény életmódot folytatók állapotával, és a csapatsportokat megközelítő eredményt kaptak. A rossz mentális állapot aránya utóbbiaknál 22,3%-kal, míg a kerékpárosoknál 21,6%-kal kevesebb volt a keveset mozgókhoz képest.

Hatásos a stressz és a szorongás csökkentésében, mivel más mozgásformákhoz hasonlóan endorfint szabadít fel a szervezetben, de elősegíti a koncentrációt is, így a reggeli mozgás a munka során az összpontosításban is segít.

Javítja a testtartást

A kerékpározás javítja az egyensúlyérzéket, valamint a testtartást is. Mivel a mozgás közben az egyenes pozíció fenntartásához az izomrendszer állandó működésben van, általa megerősödnek a gerincoszlopot támogató has- és hátizmok is. 

Kerékpározás hátfájással

Akut sérv esetén nem javasolt a kerékpározás, egyéb eredetű hátfájás esetén azonban még segíthet is, feltéve, ha a kormányt és az ülést jól állítja be az ember, és odafigyel néhány további szabályra.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük