5 dolog, amit sose írj a munkahelyi e-mailekbe - Bizonytalannak mutatnak, és kínos helyzetbe hoznak
Vannak szavak és kifejezések, melyeket a saját érdekedben jobb, ha kerülsz a levelekben.
Egy munkahelyen nemcsak azon múlik minden, hogyan oldod meg a rád bízott feladatokat, hanem azon is, hogyan viselkedsz másokkal. Sokat számít, hogyan bánsz a munkatársaiddal, de főleg az, milyen képet alakítasz ki magadról a főnököd és a kollégáid szemében.
Ha elismerésre, bizalomra, felelősségteljes feladatokra és persze előléptetésre vágysz, akkor érdemes odafigyelni néhány apróságra. Vannak ugyanis olyan szavak, kifejezések, melyek megbízhatatlannak mutatnak, ha gyakran használod őket, de nemcsak szóban érdemes ügyelni arra, hogy mit mondasz. Néhány kifejezés az e-mailekben is kifejezetten tiltólistás, ha magabiztosnak akarsz tűnni.
Fogadkozás és magyarázkodás
„Sajnálom, hogy” vagy „Elnézést, hogy” - igen gyakori kifejezések a munkahelyi levelekben, pedig, ha nemcsak valóban indokolt esetben használnod őket, bizonytalanságot és határozatlanságot sugallsz velük. Akkor írj csak ilyet a főnöködnek, ha valóban elrontottál vagy elfelejtettél valamit. Ha csak egyszerűen nem értett egyet a véleményeddel, vagy nem fogadta el az ötletedet, ne kérj bocsánatot, hiszen nincs miért, és csak kínos helyzetbe hozod magad vele.
Ugyanez igaz a „csak” szócskára is abban az esetben, ha azt akarod enyhíteni vele, amit gondolsz. Ne alkalmazd a „csak azért javasoltam” vagy a „csak azért gondoltam így, mert” kezdetű mondatokat se, ha azt szeretnéd, hogy úgy érezzék, biztos vagy magadban, a gondolataidban és a tudásodban.
„Te is így gondolod?”
Gyakori, hogy valaki mindig megerősítést vár az e-mailjei végén azért, hogy biztos legyen benne, mindent jól csinált, és mindent jól gondolt. De a „te is így gondolod/Ön is így gondolja”, vagy az „Egyetértesz?/Egyetért? kérdések a legtöbbször feleslegesek. Ha tudod, mit akarsz, és tudod, mit csinálsz, érzékeltesd is ezt a főnököddel vagy a kollégáiddal úgy, hogy nem kérsz tőlük visszaigazolást.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
„Később megcsinálom”
Az természetes, hogy nem tudsz mindent azonnal megcsinálni, amit a főnököd kér, és persze ő sem mindig szeretné azt rögtön elvégeztetni veled, ami miatt írt. Viszont, ha csak annyit írsz, hogy majd később megcsinálod, akkor arra is gondolhat a felettesed, hogy nem veszed elég komolyan a dolgot, vagy nem fér bele az idődbe. Éppen ezért ilyen esetben adj egy kicsit pontosabb információt, mondjuk, hogy meddig vagy körülbelül mikor számítson arra, hogy készen leszel a rád bízott munkával.
„Egyértelmű, hogy…”
Az egyértelmű szó általában szintén a bizonytalanság leplezése esetében fordul elő gyakran, vagy akkor, ha valaki alá akarja támasztani az igazát, illetve nem akar ellentmondást a válaszban. Nem beszélve arról, hogy sokszor kissé erőszakosnak hat, ezért nem vet jó fényt rád akkor, ha beleírod a munkahelyi e-mailbe. Kerüld inkább ezt is, és érvelj inkább helyette, hogy elkerüld a kínos helyzeteket.
OLVASD EL EZT IS!
- munka
- munkahely
4 mondat, melyet semmiképp ne mondj a munkahelyeden
- pszichológia
- idegesítő