Ha így chatelsz, magasabb az érzelmi intelligenciád az átlagnál: egy jel elárulja
Sokakat idegesít ez a szokásuk, pedig magas EQ-ról árulkodik.

A chatcsoportokban kétféle ember létezik: aki mindenre válaszol, minden mémet beküld, és aki szellemként van csak jelen és bár mindent láttamoz, semmire sem reagál.
Valószínűleg neked is van olyan barátod, aki „csak fejben” válaszol az üzenetekre, majd sűrű bocsánatkérések közepette magyarázkodik, amikor összefuttok. Nos, bár ez felettébb idegesítő szokás, a pszichológia szerint nem felesleges.
Érzelmi intelligencia és a chatcsoportok
Mint kiderült ugyanis, van pszichológiai előnye annak, ha a csoportos csevegésben van legalább egy néma Levente. Ők ugyanis azok, akik segítik irányítani a beszélgetés természetes áramlását, támogatni másokat és finoman, feszültség nélkül kiállni önmagukért.

Azok akik így chatelnek, általában magasabb érzelmi intelligenciával rendelkeznek, intuitívan érzékelik a társaik hangulatát, tudják, mikor kell hozzátenniük a beszélgetésekhez, teret adnak az embereknek, és megerősítik azokat, akik esetleg nehezen tudják kimondani a véleményüket. Ők azok, akik tudják, mikor és mit kell mondani – ahelyett, hogy minden futó gondolatot megosztanának.
Gondolkodnak, mielőtt írnak
A csoportos beszélgetésekben csendben maradó emberek amellett, hogy gondolkodnak, mielőtt megszólalnak, többet hallgatnak és figyelnek, mint amennyit beszélnek. Időt szánnak arra, hogy valóban megértsék mások nézőpontját, gondolatait és véleményét, mielőtt beleszólnának.
Csoportos csevegésben elutasító érzés lehet az, ha olyan valakivel beszélgetsz, aki nem válaszol azonnal, ilyenkor pedig sokan azt feltételezik, hogy egyáltalán nem figyel az adott ember. Ezzel szemben az érzelmileg intelligens emberek attól még jelen vannak ezekben a diskurzusokban, épp csak nem olyan heves tempóban reagálnak, mint mások.
Megválasztják szavaikat
Azzal, hogy csendben maradnak, és csak akkor szólnak hozzá a beszélgetéshez, ha van valami mondanivalójuk, az érzelmileg intelligens emberek jobb válaszokat tudnak adni. Emiatt ők sokkal megfontoltabbak a szóhasználatukat és nyelvezetüket illetően, empatikus visszajelzéseket adnak, és remekül kezelik az esetleges konfliktusokat.
A csöndes chatelőknek az érzelmi intelligencia mellett az érzelmi ellenálló képességük és rugalmasságuk is magas. Őket nem ingatja meg a barátaik nyomása, vagy az önmagukról alkotott kép. Ha érdektelen számukra egy beszélgetés, egyszerűen csak nem vesznek részt benne. Gondolj csak bele: hányszor volt olyan, hogy toxikus pletykálkodássá fajult egy csoportos beszélgetés? Na, ezekben a csöndes chatelők sosem vesznek részt, nem hagyják, hogy a negatív energiák behúzzák őket is.

A szavak mögé látnak
A mai digitális világban gyakoriak a félreértések üzenetváltáskor, hiszen a kommunikáció nagy része testbeszéden és nem verbális jeleken alapul – ami itt nem valósül meg. Azok viszont, akik inkább csendben figyelnek egy csoportos beszélgetés során, gyakran jobban érzékelik a háttérben húzódó érzelmi finomságokat. Ők nemcsak az üzenetek tartalmát figyelik, hanem a nyelvezet, az időzítés és a kommunikáció ritmusának változásait is, így jobban megértik a kimondatlan érzéseket, és könnyebben tudnak békíteni vagy megnyugtatni másokat.
Minden üzenetet elolvasnak
Egy hevesebb csoportos vita vagy eseményszervezés közben könnyen elsikkadhatnak egyes hozzászólások, különösen, ha valaki inkább a saját mondanivalójára koncentrál, mint mások meghallgatására. Azok viszont, akik jellemzően csendesebbek a csoportos beszélgetésekben, ritkábban hagynak ki üzeneteket – attól, hogy nem válaszolnak azonnal, még figyelnek és olvasnak.
Marianna Pogosyan pszichológus szerint éppen ez a tudatos figyelem teszi őket „kiváló hallgatóvá”, akik mélyebb társas kapcsolatokat alakítanak ki, jobban megértik mások mondandóját, és hatékonyabban tanulnak, mint a csoport aktívabb tagjai.

Céltudatosan kommunikálnak
A „stratégiai” szó a kommunikáció és kapcsolatok kapcsán gyakran negatív felhangot kap – sokan manipulatív viselkedésre, érzelmi zsarolásra asszociálnak. Pedig a céltudatos kommunikáció önmagában nem rossz dolog.
Azok az emberek, akik csendesebbek a csoportos beszélgetésekben, gyakran azért tűnnek ki magas érzelmi intelligenciájukkal, mert tudatosan és átgondoltan kommunikálnak. Véleményt mondanak, visszajelzést adnak és közvetítenek a konfliktusokban úgy, hogy közben figyelnek másokra. Az érzelmileg intelligens emberek empatikusak is, így képesek arra, hogy a megfelelő pillanatban szólaljanak meg – vagy épp hallgassanak –, ezzel segítve másokat abban, hogy meghallgatva, megértve és értékelve érezzék magukat.
Persze mindez nem jelenti azt, hogy mindenki, aki nem ír vissza a chatcsoportban, kifejezetten magas EQ-val rendelkezik. A lényeg, hogy felismerd, vajon okkal hallgat, vagy szimplán csak... elfelejtett válaszolni.
3 dolog, amit a magas EQ-jú emberek a mobiljukkal csinálnak – Rád jellemzőek?
A magas érzelmi intelligenciájú emberek máshogy használják a telefonjukat. Ezeket a szokásokat érdemes lenne eltanulni tőlük.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!

- beszélgetés
- kommunikáció