4 munkatárs, akiből mindenkinek elege van a pszichológusok szerint - Így kezeld őket

Ezekre a típusokra panaszkodnak a legtöbbet a pszichológusoknak az emberek.

Idegesítő kollégák
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Elkerülhetetlen, hogy egy munkahelyen különböző személyiségű emberek dolgozzanak együtt. Az eltérő személyiségjegyek, szokások sokszor konfliktusokat generálhatnak. Ez természetes is, de vannak olyan munkatársak, akikkel nemcsak egy-egy kollégájuknak, hanem a legtöbbeknek kisebb-nagyobb gondja akad.

A pszichológusok a Huffington Post cikkében beszéltek a legidegesítőbb munkatársakról, és arról, hogyan kezeld őket, és hogyan akadályozd meg, hogy megzavarják a munkádat, vagy rossz hatással legyenek a hangulatodra.

Az állandóan panaszkodó kolléga

A legtöbb helyen van néhány olyan személy, aki ahelyett, hogy a munkáját végezné, panaszkodik arról, hogy mennyi dolga van, és soha nem végez időben. Ezzel ráadásul nemcsak a saját dolgát, hanem másokét is hátráltatja. Az ilyen munkatársak arra is hajlamosak, hogy mások asztala mellett állva arról kérdezgessék őket, hogy haladnak a teendőkkel, vagy mit csinálnak éppen, tehát szinte folyamatosan elterelik a figyelmet a munkáról. A szakértők szerint nem szabad kiakadni rájuk, tisztelettel kell kezelni őket, de azt sem szabad hagyni, hogy feltartsanak.

zavaro kollega 2

Kérdezd meg az ilyen munkatárstól, hogy tehetsz-e érte valamit, vagy, hogy mit gondol, ki az, aki segíthetne a problémáin, majd óvatosan közöld vele, hogy neked most azonnal folytatnod kell a munkádat. Légy kedves, de egyértelmű is. Az is jó megoldás, ha nem nagyon reagálsz a panaszkodására, csak bólogatsz, így egy idő után feladja majd, és továbbáll.

Az ötlettolvaj

Talán nincs is idegesítőbb annál, mint az, amikor egy ötletet megosztasz a kollégáddal, ő pedig azt a sajátjaként dobja fel a főnökötöknek, és learatja helyetted a babérokat. De olyan is van, aki taktikázik, és direkt másokat kérdez meg valamiről, mert nincs kedve ötletelni, vagy nem jut eszébe semmi hasznos.

A szakértők szerint az ilyen személyt rázd le azzal, hogy elfoglalt vagy, és akármilyen jó ötleted támad, ne oszd meg a cégnél senkivel, nehogy a fülébe jusson. Ha pedig egy közös projektet kapnátok, minden ötletedet e-mailben is írd meg neki, esetleg tedd rá a felettesedet is másolatban, hogy bizonyítékod legyen arra, hogy ez a te fejedből pattant ki.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az agresszív e-mailező

A pszichológusok szerint a legtöbb vállalatnál van legalább egy olyan ember, aki idegesíti a kollégáit a levelezési stílusával, szokásaival. Például nem köszön meg semmit, nem teszi hozzá a légy szívest, vagy parancsolgató hangnemben, esetleg csupa nagybetűvel ír. Bár nekik gyakran ez fel sem tűnik, mások sértőnek érezhetik, mert a levelezés egyébként is egy olyan kényes dolog, ami gyakran félreérthető.

A szakértők azt tanácsolják, hogy ezekkel a munkatársakkal próbáld inkább szóban tartani a kapcsolatot, ha viszont nincs erre lehetőség, tudatosítsd magadban, hogy ezek csak üzenetek, és nincs miért felhúzni magad. Válaszolj rájuk különösen udvariasan, mert így egy idő után lehet, hogy észreveszi majd a másik, hogy miben hibázott.

Az önjelölt főnök

Gyakori jelenség, hogy egy kolléga beosztottként kezdi kezelni az egyenrangú társait, főnökösködik felettük, utasításokat ad, vagy ellenőrizgeti őket. Rákérdez a feladatokra, számon kér, bár ehhez semmi joga nem lenne. Arról már nem is beszélve, hogy szinte követeli, hogy rátedd másolatban a főnökkel váltott e-mailjeidre, mert nem akar lemaradni semmiről, és mindent kontroll alatt akar tartani.

kollega 3

A szakértők szerint, ha van ilyen munkatársad, akkor bizonyítanod kell neki, hogy mindent a kezedben tartasz, és rá kell világítanod, hogy egyáltalán nincs szükséged az ő közreműködésére, segítségére. Közöld vele, hogy ha szükséged lesz a segítségére, szólsz, de köszönöd, most megoldod egyedül a dolgot. Vagy éppen, hogy te már megbeszélted a főnökkel, neki nincs dolga a feladattal. Ne hagyd, hogy föléd kerekedjen, mert akkor csak egyre rosszabb lesz a helyzet.

Ezt is szeretjük