Egyetlen dolog, amit soha ne mondj a főnöködnek a szakértő szerint - Ezt tedd helyette
Szinte mindenki használja ezt a mondatot, pedig nagyon rossz képet fest az alkalmazottakról a főnök szemében.
Senki sem szeretné leírni magát a főnöke előtt, vagy inkompetensnek tűnni a szemében. És bár nem lehetsz mindig tökéletes, nem tudsz mindig teljesen odafigyelni minden mondatodra, van valami, amit jobb, ha kerülsz.
Patrice Lindo a Career Nomad karrier-tanácsadó cég vezérigazgatója elárulta a CNBC oldalán, hogy mi ez, és miért ne használd akkor, ha a feletteseddel beszélsz.
A mondat, amit ne mondj a főnöködnek
A szakértő szerint a "nem tudom" az egyik legrosszabb válasz, amit a főnöködnek mondhatsz. Úgy véli, a nemtudás egyszerű elismerése, elfogadása azt a látszatot kelti, hogy nem akarsz erőfeszítéseket tenni a problémák megoldásáért, és nem mutat kezdeményezőkészséget, tanulási hajlandóságot.
Az emberek gyakran használják ezt különböző helyzetekben, például akkor, ha az egyet nem értésüket akarják kifejezni, vagy akkor, ha egyszerűen nem rendelkeznek azzal az információval, amit a felettesük kért. De bármelyikről is legyen szó, nem ez a reakció a legjobb. És hogy mit mondj helyette? A szakember azt is elárulta.
Kérj időt, hogy utánajárhass!
Ha felajánlod, hogy válaszokat, példákat keresel megbízható online forrásokból, tanulmányokból, jelentésekből, cikkekből, akkor megmutathatod, hogy megoldásfókuszú vagy.
Kérj segítséget!
Ha a főnököd kérése kívül esik a tudásodon, területeden, kérd meg az egyik hozzáértő kollégádat, hogy segítsen neked, és magyarázza el. Ez bizonyíthatja a tudás megszerzésére és a munkahelyi teljesítmény javítására irányuló vágyadat.
Javasolj csapatmunkát!
A szakértő szerint az is jó ötlet, ha azt javaslod, hogy hívjatok össze egy szakemberekből álló csapatot, hogy gyorsabban, hatékonyabban megoldhassátok a problémát.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Lindo tanácsával más cégvezetők is egyetértenek. Még a milliárdos befektető, Mark Cuban is azt mondja, hogy azoknak az alkalmazottaknak van versenyelőnyük, akik erőfeszítéseket tesznek a feladatok megoldásáért még akkor is, ha nem tudják, hogyan tegyék ezt.
Ha arra is kíváncsi vagy, melyek a legfőbb okok, amik miatt a főnökök nem kedvelik az alkalmazottat, kattints ide!
- Az egyetlen dolog, amit az életben irányítani tudsz, az az erőfeszítésed - mondta a 64 éves Cuban egy vállalkozó és kockázatitőke-befektető, Randall Kaplan májusban közzétett LinkedIn-videójában. És az, hogy hajlandó vagy rá, hatalmas versenyelőnyt jelent, mert a legtöbb ember nem az - tette hozzá.
Az erőfeszítések szerinte azt jelentik, hogy megpróbálod megoldani a problémákat még akkor is, ha nem kérnek rá - akár a mindennapi munkádon kívül.
- Vannak olyan emberek vagy alkalmazottak, akiknek azt mondják, hogy tegyenek A-t, B-t és C-t, akkor megcsinálják A-t, B-t és C-t, és nem tudják, hogy D, E és F létezik - mondta Cuban. - Vannak mások, akik nem túl jók a részletekben: ha azt mondod nekik, hogy tegyék meg az A-t, a B-t és a C-t, akkor csak a D-ről, E-ről és F-ről akarnak beszélni - tette hozzá.
Tedd fel ezt a 2 kérdést az állásinterjú végén, és garantáltan tiéd lesz a meló
Nem mindegy, milyen kérdésekkel végződik az állásinterjúd.
Elolvasom(Képek: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!
- állásinterjú
- érzelmi intelligencia
Az érzelmi intelligenciádat tesztelik, pedig nem is sejted - 5 kérdés, amivel felmérhetik az EQ-t az állásinterjún
- munkahely
- munkahelyi probléma