4 típust mutatunk, te melyikbe tartozol? Így használjuk a közösségi médiát
A közösségimédia-használatot és a pszichológiai jólét kapcsolatát vizsgálták a kutatók.
A közösségi média egy plusz kommunikációs platformot nyitott meg az emberek számára, ezen az új "játszótéren" pedig eltérő viselkedésformák alakultak ki.
Az, hogy ki milyen minőségben van jelen ezeken a felületeken, egyénenként változó. Mindennap használod őket, de nem mindegy, hogyan, és mire.
Így használjuk a közösségi médiát
Egy új, folyóiratban közzétett tanulmányban empirikus modellen tesztelték, hogy megértsék, a közösségimédia-használat hogyan kapcsolódik a felhasználó társadalmi vágyaihoz és aggodalmaihoz.
Ez a modell a közösségimédia-használati skála, ami a közösségi média pszichológiai jólétre gyakorolt hatását hivatott mérni. A kutatók célja az volt, hogy a korábbi kutatásokkal ellentétben most árnyaltabban vizsgálják a közösségimédia-használat és a mentális egészség kapcsolatát. A kutatók szerint négy nagy kategóriába sorolható az, ahogyan a közösségi médiát használják az emberek. Mindegyik kategória egy meghatározott személyiség- és viselkedéstípushoz tartozik.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
1. A meggyőződésen alapuló felhasználó
Ez a típusú személy a saját és mások negatív véleményét hangoztató és legitimáló közösségimédia-tevékenységeket foglalja magában. Ilyen lehet a gyűlölködő kommentelés is. Ez a kategória általában elhanyagolt mentális egészséggel, depresszióval párosul, elkövetője gyakran kifejezetten negatív, felzaklató tartalmakat keres, hiszen ezekre szeret reflektálni. Ezek a felhasználók gyenge önkontrollal rendelkeznek, és gyakran az unalom vezérli őket.
2. Fogyasztásalapú felhasználó
Ők a közösségi médiát elsődlegesen szórakoztató tartalmak fogyasztására használják. Nagyobb önbecsüléssel rendelkeznek, és általában extrovertáltak is. A közösségi oldalakon vidám tartalmakat keresnek, amik élvezetet nyújtanak számukra.
3. Képalapú felhasználó
Ők olyan tevékenységekre összpontosítanak, amelyek segítenek magukról pozitív társadalmi képet festeni. Ilyen lehet egy bátorító poszt vagy dicsérő komment. Ez a kategória ügyel arra, hogy egy kedvező képet alkosson magáról mások felé, illetve olyan tevékenységekben vegyen részt, amik növelik önértékelését és integritását a társadalomban.
4. Összehasonlító felhasználó
Ezek az emberek olyan közösségi médiás tevékenységekre összpontosítanak, melyek során összehasonlítják magukat másokkal vagy múltbéli önmagukkal. Sajnos ez rengeteg negatív következménnyel járhat, beleértve az alacsonyabb érzelmi jóllétet, a fizikai megjelenéssel kapcsolatos aggodalmakat és a negatív kritikától való félelmet.
Így lehet felismerni a depressziót a neten - Olvass tovább!
Még mindig erősen él a köztudatban az a tévhit, hogy az embereken jól látszik, ha depressziósak, hiszen szomorúak, kedvetlenek, letörtek, és megváltozik a személyiségük. Ez viszont egyáltalán nem minden esetben igaz, vagy legalábbis egy külső szemlélődő számára sokszor nem látható.
Így ír a neten az, aki depressziós - Ezekre a jelekre figyelmeztet egy kutatás
Brazil kutatók mesterséges intelligencia segítségével állapították meg, hogyan írnak a neten a depresszióval küzdők. Ezekben térnek el posztjaik az átlagtól.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)
OLVASD EL EZT IS!
- depresszió
- önértékelés