4 típust mutatunk, te melyikbe tartozol? Így használjuk a közösségi médiát

A közösségimédia-használatot és a pszichológiai jólét kapcsolatát vizsgálták a kutatók.

Személyiségtípusok a közösségi médiában
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A közösségi média egy plusz kommunikációs platformot nyitott meg az emberek számára, ezen az új "játszótéren" pedig eltérő viselkedésformák alakultak ki.

Az, hogy ki milyen minőségben van jelen ezeken a felületeken, egyénenként változó. Mindennap használod őket, de nem mindegy, hogyan, és mire. 

Így használjuk a közösségi médiát

Egy új, folyóiratban közzétett tanulmányban empirikus modellen tesztelték, hogy megértsék, a közösségimédia-használat hogyan kapcsolódik a felhasználó társadalmi vágyaihoz és aggodalmaihoz.

GettyImages-1398719833
Fotó: Oleg Breslavtsev / Getty Images Hungary

Ez a modell a közösségimédia-használati skála, ami a közösségi média pszichológiai jólétre gyakorolt hatását hivatott mérni. A kutatók célja az volt, hogy a korábbi kutatásokkal ellentétben most árnyaltabban vizsgálják a közösségimédia-használat és a mentális egészség kapcsolatát. A kutatók szerint négy nagy kategóriába sorolható az, ahogyan a közösségi médiát használják az emberek. Mindegyik kategória egy meghatározott személyiség- és viselkedéstípushoz tartozik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

1. A meggyőződésen alapuló felhasználó

Ez a típusú személy a saját és mások negatív véleményét hangoztató és legitimáló közösségimédia-tevékenységeket foglalja magában. Ilyen lehet a gyűlölködő kommentelés is. Ez a kategória általában elhanyagolt mentális egészséggel, depresszióval párosul, elkövetője gyakran kifejezetten negatív, felzaklató tartalmakat keres, hiszen ezekre szeret reflektálni. Ezek a felhasználók gyenge önkontrollal rendelkeznek, és gyakran az unalom vezérli őket.

2. Fogyasztásalapú felhasználó

Ők a közösségi médiát elsődlegesen szórakoztató tartalmak fogyasztására használják. Nagyobb önbecsüléssel rendelkeznek, és általában extrovertáltak is. A közösségi oldalakon vidám tartalmakat keresnek, amik élvezetet nyújtanak számukra.

GettyImages-1423080498
Fotó: We Are / Getty Images Hungary

3. Képalapú felhasználó

Ők olyan tevékenységekre összpontosítanak, amelyek segítenek magukról pozitív társadalmi képet festeni. Ilyen lehet egy bátorító poszt vagy dicsérő komment. Ez a kategória ügyel arra, hogy egy kedvező képet alkosson magáról mások felé, illetve olyan tevékenységekben vegyen részt, amik növelik önértékelését és integritását a társadalomban.

4. Összehasonlító felhasználó

Ezek az emberek olyan közösségi médiás tevékenységekre összpontosítanak, melyek során összehasonlítják magukat másokkal vagy múltbéli önmagukkal. Sajnos ez rengeteg negatív következménnyel járhat, beleértve az alacsonyabb érzelmi jóllétet, a fizikai megjelenéssel kapcsolatos aggodalmakat és a negatív kritikától való félelmet.

Így lehet felismerni a depressziót a neten - Olvass tovább!

Még mindig erősen él a köztudatban az a tévhit, hogy az embereken jól látszik, ha depressziósak, hiszen szomorúak, kedvetlenek, letörtek, és megváltozik a személyiségük. Ez viszont egyáltalán nem minden esetben igaz, vagy legalábbis egy külső szemlélődő számára sokszor nem látható. 

Így ír a neten az, aki depressziós - Ezekre a jelekre figyelmeztet egy kutatás

Brazil kutatók mesterséges intelligencia segítségével állapították meg, hogyan írnak a neten a depresszióval küzdők. Ezekben térnek el posztjaik az átlagtól.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük