Szénhidrátszegény finomság kenyér helyett: a tested meghálálja, ha kipróbálod
Az étellel két legyet üthetsz egy csapásra: több nyers zöldséget fogyaszthatsz, és kiválthatod a hizlaló fehér kenyeret.

nyers zoldsegkenyer
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Lagerfeld után: a Chanel gyönyörűen emlékezett a tervezőre »

A magyar modell gyönyörű menyasszony lenne: mesebeli fotók készültek róla az ausztrál Vogue-nak »

Sokan nem tudják, de a száj is leéghet: szuper fényvédős ajakápolókat ajánlunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha valaki változtatni szeretne életmódján, előfordul, hogy nem tudja, mivel válthatná ki a fehér kenyeret és általában a finomított szénhidrátokat. Ahogy sok esetben arra sem könnyű választ találni, hogyan építsen több zöldséget az étrendjébe, ha nem rajong kifejezetten a salátáért.

Annyi bizonyos, hogy a súlyvesztés nem a szénhidrátok feladásáról, sokkal inkább a megválogatásukról szól. Ha valaki szeretné az étvágynövelő hatást elkerülni, célszerű rostban és fehérjében gazdag szénhidrátforrásokat keresni, melyek laktatnak, lassú felszívódásukból adódóan ugyanakkor nem okoznak súlyos kilengést a vércukorszintben. 

Kenyér helyett próbáld ki a nyers zöldségkenyeret!

A nyers zöldségkenyér, eredeti nevén raw veggie bread lényegében egy zöldségekből, olajos magvakból és változatos fűszerekből készült, lapított kenyér, ami kicsit a tortillára emlékeztet, ám annál sokkal egészségesebb.

A benne található értékes antioxidánsok, tápanyagok, valamint az egészséges zsírok teszik kívül ropogós, belül omlós fogyókúrás csemegévé, amit otthon is bárki elkészíthet, és akárcsak a tortillát, ezt is változatosan variálhatja sovány hússal, tojással, még több zöldséggel. Feldarabolva pedig kiváló alternatívája lehet a sós nassolnivalóknak, példának okáért a chips-nek. 

Hozzávalók:

  • 4 szál sárgarépa
  • 3 szál zeller
  • 2,5 csésze lenmag
  • 1 csipet só
  • 2 teáskanál zöldfűszerkeverék -oregánó, bazsalikom, rozmaring-

Első körben kávédarálón vagy konyhai robotgépben őröld meg a lenmagot, önts rá valamivel több vizet, mint amennyi ellepi, és áztasd másfél-két órán keresztül, amíg jól megszívja magát. Közben pucold meg a zöldségeket, vágd először késsel apró darabokra, majd dolgozd morzsásra aprítógéppel.

A cikk az ajánló után folytatódik

Keverd össze a zöldséges masszát a beáztatott lenmaggal, majd ízesítsd sóval és fűszerekkel. Alaposan keverj rajta még egyet, ezután öntsd sütőpapírral bélelt tepsibe, körülbelül 3-4 milliméteres rétegben. Melegítsd fel a sütőt 140 fokra, helyezd bele a tésztát, és lassan szárítsd, amíg azt nem látod, hogy sem a tetején, sem máshol nem ragad. 

Ha elkészültél, fordítsd meg, és süsd készre a másik oldalát is. Szeleteld tetszőleges nagyságú téglalapokra, amíg még meleg, végezetül pedig nem marad más hátra, mint az, hogy eldöntsd: inkább magában ropogtatod, vagy töltve fogyasztod. Tipp: ha van otthon aszalógéped, 40-45 fokon elkészítheted, illetve nyáron akár a napon is kiszáríthatod.

A zöldségkenyér eltarthatóságát a szárítási idővel variálhatod: ha puhábban szereted, akkor érdemes hűtőben tartani, és pár napon belül elfogyasztani, ha viszont teljesen kiszárítod, szobahőmérsékleten hónapokig is eláll.

Egészségtelen reggelik

Sok étel található a boltok polcain, ami azt állítja, hogy ideális reggelinek, de nem érdemes mindig bedőlni a marketingnek. Ezek az egészségesnek mondott ételek sokszor annyi cukrot tartalmaznak, hogy ennyi erővel akár csokoládét vagy fagylaltot is reggelizhetnél. Mutatjuk, melyek a leggyakrabban fogyasztott egészségtelen reggelik, és miért kell vigyázni velük.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük