Szénhidrátszegény finomság kenyér helyett: a tested meghálálja, ha kipróbálod
Az étellel két legyet üthetsz egy csapásra: több nyers zöldséget fogyaszthatsz, és kiválthatod a hizlaló fehér kenyeret.

nyers zoldsegkenyer
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha valaki változtatni szeretne életmódján, előfordul, hogy nem tudja, mivel válthatná ki a fehér kenyeret és általában a finomított szénhidrátokat. Ahogy sok esetben arra sem könnyű választ találni, hogyan építsen több zöldséget az étrendjébe, ha nem rajong kifejezetten a salátáért.

Annyi bizonyos, hogy a súlyvesztés nem a szénhidrátok feladásáról, sokkal inkább a megválogatásukról szól. Ha valaki szeretné az étvágynövelő hatást elkerülni, célszerű rostban és fehérjében gazdag szénhidrátforrásokat keresni, melyek laktatnak, lassú felszívódásukból adódóan ugyanakkor nem okoznak súlyos kilengést a vércukorszintben. 

Kenyér helyett próbáld ki a nyers zöldségkenyeret!

A nyers zöldségkenyér, eredeti nevén raw veggie bread lényegében egy zöldségekből, olajos magvakból és változatos fűszerekből készült, lapított kenyér, ami kicsit a tortillára emlékeztet, ám annál sokkal egészségesebb.

A benne található értékes antioxidánsok, tápanyagok, valamint az egészséges zsírok teszik kívül ropogós, belül omlós fogyókúrás csemegévé, amit otthon is bárki elkészíthet, és akárcsak a tortillát, ezt is változatosan variálhatja sovány hússal, tojással, még több zöldséggel. Feldarabolva pedig kiváló alternatívája lehet a sós nassolnivalóknak, példának okáért a chips-nek. 

Hozzávalók:

  • 4 szál sárgarépa
  • 3 szál zeller
  • 2,5 csésze lenmag
  • 1 csipet só
  • 2 teáskanál zöldfűszerkeverék -oregánó, bazsalikom, rozmaring-

Első körben kávédarálón vagy konyhai robotgépben őröld meg a lenmagot, önts rá valamivel több vizet, mint amennyi ellepi, és áztasd másfél-két órán keresztül, amíg jól megszívja magát. Közben pucold meg a zöldségeket, vágd először késsel apró darabokra, majd dolgozd morzsásra aprítógéppel.

A cikk az ajánló után folytatódik

Keverd össze a zöldséges masszát a beáztatott lenmaggal, majd ízesítsd sóval és fűszerekkel. Alaposan keverj rajta még egyet, ezután öntsd sütőpapírral bélelt tepsibe, körülbelül 3-4 milliméteres rétegben. Melegítsd fel a sütőt 140 fokra, helyezd bele a tésztát, és lassan szárítsd, amíg azt nem látod, hogy sem a tetején, sem máshol nem ragad. 

Ha elkészültél, fordítsd meg, és süsd készre a másik oldalát is. Szeleteld tetszőleges nagyságú téglalapokra, amíg még meleg, végezetül pedig nem marad más hátra, mint az, hogy eldöntsd: inkább magában ropogtatod, vagy töltve fogyasztod. Tipp: ha van otthon aszalógéped, 40-45 fokon elkészítheted, illetve nyáron akár a napon is kiszáríthatod.

A zöldségkenyér eltarthatóságát a szárítási idővel variálhatod: ha puhábban szereted, akkor érdemes hűtőben tartani, és pár napon belül elfogyasztani, ha viszont teljesen kiszárítod, szobahőmérsékleten hónapokig is eláll.

Egészségtelen reggelik

Sok étel található a boltok polcain, ami azt állítja, hogy ideális reggelinek, de nem érdemes mindig bedőlni a marketingnek. Ezek az egészségesnek mondott ételek sokszor annyi cukrot tartalmaznak, hogy ennyi erővel akár csokoládét vagy fagylaltot is reggelizhetnél. Mutatjuk, melyek a leggyakrabban fogyasztott egészségtelen reggelik, és miért kell vigyázni velük.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük