A fehér tészta sem csak üres kalória - Így edd, hogy még pörgesse is a fogyást
Egyre többen pártolnak el a fehér tésztától, pedig egy átlagos étrend tökéletes kiegészítője - ha így eszed, semmi bajod nem lesz tőle.

fehér tészta nyitó
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Bizarr ékszerdivat tombol idén: már nem a fülbevaló az egyetlen, ami az arcot díszítheti »

A Balenciaga tökélyre vitte az abszurditást: egy ruhareklám, amit politikai plakátok inspiráltak »

Feltölti a bőrt, regenerál és hidratál: urea nélkül elindul a korai bőröregedés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fehér tészta fogyasztását sokan kerülik, ha fogyni akarnak, mivel úgy gondolják, nincsen benne tápanyag, hizlal, és pusztán üres kalória a szervezetnek - pedig ennél sokkal több lehet a fehér lisztből készült ételben.

Jó minőségű szénhidrátdús ételeket is lehet fogyasztani a diéta alatt, csak tudni kell, hogy mikor. A krumpli például semmivel sem rosszabb, mint az édesburgonya.

A fehér lisztben is vannak vitaminok

Ugyan a fehér lisztből készült tészta gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, mégsem lehet egy lapon említeni a fánkokkal és a süteményekkel.

A fehér búzalisztből készült tésztában is van rost, tele van B-vitaminnal, és vasat is tartalmaz. Mégis a fogyókúrázók inkább kerülik, mivel fogyasztása hirtelen vércukorszint-emelkedést okozhat, ami aztán ugyanolyan gyorsasággal zuhan vissza - ez pedig farkaséhséget okoz. Azonban ez egyáltalán nem törvényszerű. Így, ha épp nem kapsz teljeskiőrlésű változatot, akkor sincs gond.

Mikor lehet tésztát enni?

Vércukorszint-emelő hatása miatt edzésnapokon ajánlott fogyasztani, az edzés előtt. Főleg a kardioedzéseknél ajánlott fehér lisztből készült tésztát enni sok zöldséggel és hússal. Érdemes arra külön figyelni, hogy mindig több legyen a feltét, mint maga a tészta. 100 gramm tészta 75 g szénhidrátot tartalmaz, hasonlóan, mint a rizs. Aki szeretne extra energiát egy futóedzés előtt, de gluténmentesen étkezik, annak ott a rizstészta.

Durumbúza vagy tojásos?

A fehér tészták közt is van különbség. A hagyományos, tojással készült változatnak magasabb a fehérjetartalma. A durumtészta viszont jobb választás a fogyókúrázóknak, kiemelkedően magas rost-, és vitamintartalommal is rendelkezik. A hagyományos búzakeményítővel szemben a durumbúza keményítője lassabban bomlik, emiatt nem emelkedik meg ugrásszerűen a vércukorszint.

fehér tészta saláta
Fotó: zia_shusha / Getty Images Hungary

Rezisztens keményítő

A rezisztens-keményítők olyan szénhidrátok, amik emésztetlenül hagyják el a gyomrot, így a vastagbélben a jótékony bélbaktériumoknak szolgálnak táplálékul. Amellett, hogy jó hatással vannak a bélflórára, még teltségérzetet is okoznak, ráadásul képesek javítani az inzulinérzékenységet is. A tészta rezisztenskeményítő-tartalma bizonyos körülmények között nő, például ha kifőzés után 4-6 órán keresztül állni hagyod, majd utána újra megmelegíted. A búza lisztté őrléskor veszít rezisztens keményítő tartalmából, de ezzel a folyamattal meg lehet növelni. Érdemes kipróbálni, egy kutatás szerint ha a bevitt szénhidrátok 5,4%-át sikerül kicserélni rezisztens keményítőre, már ennyi legalább 20-30%-al növeli a zsírégetés hatékonyságát.

A cikk az ajánló után folytatódik

Rezisztens keményítőkben gazdag ételek, melyek a vércukorszinttel is jót tesznek

A rezisztens keményítők osztályozása egy kicsit bonyolult, mivel egy ételben többféle is lehet, de alapvetően három természetes fajtát különböztetünk meg. Az ételek elkészítésétől függően pedig a rezisztenskeményítő-tartalom is jelentősen változhat. Ilyen keményítőt tartalmazó ételekből gyűjtöttünk össze egy válogatást.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük