8 mozgásforma, amitől azonnal olvadnak a zsírpárnák: több kalóriát égetnek el, mint a futás
Zsírégető edzések futás helyett.

GettyImages-618982838
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Új trend hódít a házi karanténban: retró edzősvideókra tornázik a világ »

Hogy használd a kémiai hámlasztókat otthon? Nem mindegy, milyen bőrtípusra, melyiket választod »

Penelopé Cruz kifinomult eleganciája mindig lehengerlő: a 45 éves színésznő tudja, miben mutat jól »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zsírégetés és a fogyás kapcsán sokan a rendszeres kardiózásra, azon belül is a futásra vagy a gyors kocogásra asszociálnak, hiszen ezek a legjobb zsírbontó mozgásformák. Azonban nem mindenki szereti felvenni a futócipőt, hogy a szabadban vagy a futópadon rója a kilométereket.

A tartós fogyáshoz kalóriadeficit kell, amit a diéta mellett a mozgással érhetsz el. Ilyenkor a test a tartalékokhoz nyúl, azonban nem mindegy, hogy mit bont le, azaz, hogy a súlyvesztés izomból vagy zsírból történik-e, és ez függ a választott mozgásformától is.

Mennyi kalóriát éget a futás?

Bár egyéni preferenciáktól függ, ki mennyi kalóriát éget el a futás során, hiszen mindenki más anyagcserével rendelkezik, de az alábbi képlet jól használható: lassú futással - 10 km/óra - testsúlykilogrammonként 1,5-2 kalóriát éget el a szervezet minden megtett kilométerrel. Azaz egy 70 kilogramm súlyú, átlagos testalkatú nő esetében 1 kilométeren 70-140 kalóriát használ fel a szervezet. Ez nem tűnik elsőre soknak, de 5 kilométer már igenis számít.

Mikor valósul meg a zsírégetés?

A kalóriadeficit mellett a sikeres zsírégetéshez szem előtt kell tartani a mikrotápanyagok, azaz a szénhidrátok, fehérjék és zsírok arányának megoszlását a napi táplálkozásban, így a szervezet a zsírraktárakat használja fel az energia-utánpótlás érdekében. Érdemes olyan mozgásformákat választani, amik serkentik és égetik a kalóriákat, támogatják az izmok munkáját is, ehhez pedig a rendszeres, közepes intenzitású edzés mellett megfelelő mennyiségű fehérjét kell fogyasztani.

Mutatjuk, milyen mozgásformák mellett tedd le a voksod, ha a kalória- és zsírégetés a célod!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük