Miért nem szabad 1200 kalóriánál kevesebbet enni? Nem véletlenül ennyi a minimum
A szélsőséges módszerek nem vezetnek jó eredményre.

dieta
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Egyszerű őszi smink, amit mindenki el tud készíteni »

A szupermasni most a legmenőbb az Instán – Így tedd a hajadba, hogy nőies legyen »

Palvin Barbi formás lábait mutogatta: egy kis ízelítőt adott a legújabb harisnyadivatból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni szeretnél, kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyit a tested a létfenntartáshoz és a mozgáshoz felhasznál, hiszen enélkül nem jöhet létre súlyvesztés. Nemcsak a túlzottan sok kalória akadályozhatja azonban a törekvéseidet, de az sem vezet jó eredményekre, ha túl keveset eszel.

Hiába szeretnéd meggyorsítani a fogyás tempóját azzal, hogy minél lejjebb nyomod a napi kalóriabevitelt. Ez egy bizonyos pont után nem hoz az erőfeszítésekkel arányosan sikert. Elmondjuk, miért nem érdemes a minimum szükségletek alá menni.

1200 kalóriás minimum

Gyakran láthatod, hogy nők számára a fogyókúrázáshoz minimum 1200 kalóriát ajánlanak, míg a férfiak esetében 1500-1800 kalóriát szoktak javasolni alsó határként. Ezektől azonban az egyéni igényeid nagyban eltérhetnek.

Éppen ezért fontos, hogy, mielőtt a fogyókúrás étrendedben használt kalóriamennyiséget próbálnád meghatározni, ismerd meg az alapanyagcsere fogalmát. Ez az érték megmutatja azt, hogy mennyi energiára van szüksége a testednek a létfenntartáshoz - a légzéshez, a testhő megtermeléséhez. Ennyit akkor is felhasználsz, ha egész nap fekszel. Az alapanyagcsere kalóriaigénye alá nem javasolt menni.

szamolas

Amikor a szervezeted kevesebb kalóriát kap, mint amennyi a létfenntartáshoz számára minimum szükséges, gyorsan kell, hogy sok kalóriát mozgósítson. Mivel ebben az ütemben hamar bekövetkezne az éhhalál, a test úgy igyekszik védekezni, hogy saját kiadásait csökkenti. Az energia egyre nagyobb részét nyeri izomból, melynek fenntartása jóval több kalóriát igényel, mint a zsírszöveté, sőt, könnyebben és gyorsabban bontható is. 

Az izomtömeg csökkenésével lassul az anyagcsere, így a napi kalóriaigény is egyre alacsonyabb érték lesz. Ebből következően egyre kevesebbet ehetsz anélkül, hogy hízni kezdenél. A túl gyors fogyásnak éppen ezért gyakori következménye a korábbi életmódra visszatérést követően, hogy a leadott kilók kamatostul, még nagyobb számban térnek vissza.

Nemcsak az alapanyagcsere határozza azonban meg a minimumot. Amikor az egyéni értékeidet kiszámolod, előfordulhat, ha kistermetű vagy, idősebb, vagy esetleg csak egy-két kiló felesleged van, hogy 1200 alatti értéket kapsz napi szükségletként. Ilyenkor érdemes mégis az 1200-at tekinteni minimumnak, ugyanis tápanyagokra - köztük vitaminokra, antioxidánsokra és ásványi anyagokra - ugyanúgy szükséged van. 1200 kalória alatt táplálkozva azonban jóval nehezebb lesz a hiánybetegségeket elkerülni, arról nem is beszélve, hogy szinte lehetetlen koplalás nélküli étrendet összeállítani így.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogyan számold ki a saját értékeidet?

Az alapanyagcsere kiszámolásához itt találsz segítséget. Ennél azonban a nap folyamán mindenképpen több energiát fogsz felhasználni, hiszen felkelsz, sétálsz, dolgozol, és még sok mást csinálsz, ami mind kalóriákat éget. A kalóriaszükséglet kiszámításába ezeket is érdemes beleszámolni egy átlagos nap tevékenységeit figyelembe véve. Ebből az összegből végül vonj ki ötszázat, ami az egészségesnek tekintett heti nagyjából fél kiló fogyáshoz elegendő.

Alapanyagcsere + a nap folyamán lemozgott kalória - 500 = napi kalóriaszükséglet fogyáshoz.

A kapott eredményt csak akkor tekintsd az egyéni, fogyáshoz szükséges kalóriamennyiségednek, ha ez egy 1200 feletti szám. Ha ennél kevesebbet kapsz, akkor is nagyjából 1200 kalória körül tartsd a minimumot. Ehhez mintaétrendet és a tápanyagok elosztásához segédletet itt találsz.

Jó szénhidrátok

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak fontos részét képezi a lassú felszívódású, hosszan laktató szénhidrátok megfelelő bevitele. Mutatunk tíz olyan forrást, melyet akkor is fogyaszthatsz, ha fogyni akarsz!

Ezt is szeretjük