Segítenek megelőzni a szívinfarktust: a 10 leghatékonyabb mozgásforma a szív egészségéért
A kímélő mozgásformák magas vérnyomással is végezhetők, segítenek a szívbetegség elkerülésében.

kozepkoru no edzes
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Táplálja a körmöket és regenerálja a körömágybőrt: a meleg olajos manikűrt otthon is megcsinálhatod »

Nyugtatják a bőrt, csökkentik a feszülést: a legjobb arckezelések érzékeny bőrre »

Fiatalít, méregtelenít és felpörgeti az anyagcserét: ezért egyél több zellert »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A vérnyomás szintjét, a vérkeringést, a szív és az érrendszer egészségét számos életmódbeli tényező képes befolyásolni. Bár a genetikai hajlam is szerepet játszik, a szívbetegség kockázata tudatos életmódváltással csökkenthető.

A szívbarát étrend mellett a rendszeres mozgás is hozzájárul a szív egészségének védelméhez, ám a megfelelő, veszélytelen mozgásformákat megtalálni nem minden esetben könnyű.

Szívbarát mozgásformák

Magas vérnyomással és szívbetegség esetén nem javasoltak a hirtelen megterheléssel járó sportok, sokkal inkább a kevésbé intenzív igénybevétellel járó, illetve egyénileg szabályozható intenzitású mozgásformákat ajánlott végezni.

A pulzusmérés szívbetegség hajlama mellett nagyon fontos, túl magas értékek esetén egy kis pihenőt kell beiktatni, a hagyományos kitapintásos módszer mellett erre egyébként számos okoseszköz is alkalmas. A maximumot orvos állapíthatja meg. Továbbá minden mozgásnál lényeges a fokozatosság és a bemelegítés is.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük