Rákot, hajhullást, elhízást vagy migrént okozhat a hiánya - És a legtöbb magyar nem eszik eleget belőle
A magnézium fontos ásványi anyag.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Természetes anti-aging fegyver: ha nem bízol a retinolban, próbáld ki a bakuchiolt »

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szinte mindenki riadt már arra az éjszaka közepén, hogy görcsbe rándult a vádlija, vagy erősen sóvárog a csokoládé után, ahogy az alvászavar sem ritka a magyarok körében. Ezek a tünetek mind magnéziumhiányra utalnak.

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, hiánya a szervezetben súlyos károkat okozhat. A legtöbb magyar mégsem fogyaszt eleget belőle.

Miért kell a magnézium, és mit okoz a hiánya?

  • A szív- és érrendszer egészséges működését támogatja, hiányával nő a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a szívroham kockázata.
  • Nyugtató hatással rendelkezik, segíti az idegrendszer működését, hiánya növeli a depresszió kialakulásának rizikóját, felerősíti a stressz káros hatásait.
  • Hiánya fejfájást, szédülést, koncentrációs problémákat is okozhat, hosszú távon pedig akár stroke-hoz is vezethet.
  • Ha a szervezetbe túl kevés magnézium jut, az negatív hatást gyakorol a csontok növekedésére és fejlődésére, csontritkuláshoz is vezethet.
  • Vesekövet okozhat a túl kevés magnézium, és a bélrendszerben is generálhat problémákat - például görcsöket és túlzott savasodást.
  • Magnéziumpótlással csökkenthető a bélrendszeri rákbetegségek - a vastagbél- és végbélrák - kialakulásának kockázata.
  • A magnézium a zsírégetésben is fontos szerepet játszik, így segíti a túlsúly kialakulásának megelőzését, és a már meglévő többletsúly leadását.

Ezek a magnéziumhiány legárulkodóbb tünetei

Az elégtelen magnéziumbevitel gyakran okoz sóvárgást a csokoládé iránt, ennek az az oka, hogy a kakaó szárazanyagban nagy mennyiségben található magnézium. Sokszor az éjjeli lábizomgörcsök is az ásványi anyag hiányát jelzik, illetve a különféle alvásszavarok is utalhatnak erre. Emellett, mivel az idegrendszert jótékonyan támogatja a magnézium, aggodalomra adhat okot a fokozott ingerlékenység, valamint a depressziós tünetek, hangulatingadozások is. Súlyosabb esetben a zavaros szívverés és magas vérnyomás is utalhat magnéziumhiányra, de a hajhullás hátterében is gyakran a magnézium hiánya áll.

Mennyi magnéziumot szedj?

A napi ajánlott bevitel felnőttek számára 300-400 milligramm, terhesség esetén 450-500 milligramm is lehet. Szedheted pezsgőtabletta vagy kapszula formájában is, de a természetben is előfordul több ételben: ilyenek például a csonthéjasok és a hüvelyesek, de több ásványvízben is található magnézium - innen veszi fel legkönnyebben a szervezet e fontos ásványi anyagot.

Ezt is szeretjük