Egészségesebb, mint a tehéntej: könnyen emészthető, és kalciumban is gazdag a kecsketej
A kecsketej kiemelkedő ásványianyag-tartalmú, és könnyebben emészthető a tehéntejnél.

tej-kancso
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

A Gucci menő időutazása minden elmaradt buliért kárpótol: végre egy vicces reklám »

Nem kell sok ahhoz, hogy télen is ragyogjon a bőr: finom illatú testápoló csomagot teszteltünk »

Mindig elegáns lesz a sál, ha így kötöd meg: egyszerű technikák, amiktől garantáltan nőies lesz a megjelenés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kecsketej rendkívül egészséges, ásványianyag-tartalma kiemelkedő, és sokkal könnyebben emészthető a szervezet számára, mint a tehéntej, ezért megéri gyakran fogyasztani, még akkor is, ha az ára a tehéntejénél valamivel magasabb.

Régen úgy tartották, hogy az újszülöttek táplálására anyatej híján a kecsketej a legalkalmasabb, és valóban, kémiailag ez áll a legközelebb hozzá, minden szükséges tápanyagot tartalmaz, és jóval kíméletesebb a gyomornak, mint a tehéntej.

Bár ma már megoszlik a szakértők véleménye arról, hogy szabad-e adni a kicsiknek, az kétségtelen, hogy rendkívül egészséges a szervezet számára.

Nem laktózmentes, de egészséges

A kecsketej 100 milliliterje tartalmaz többek közt 134 milligramm kalciumot, ami valamivel magasabb a tehéntejben találhatónál, de D-vitaminban is rendkívül gazdag: 51 Nemzetközi Egység van benne. Emellett deciliterenként 204 milligramm káliumot, 14 milligramm magnéziumot, 198 Nemzetközi Egység A-vitamint, 3,4 mikrogramm szelént és 3,6 gramm fehérjét is tartalmaz.

Bár előfordul az a tévhit, hogy a kecsketejet laktózérzékenyek is bátran fogyaszthatják, valójában tartalmaz tejcukrot, méghozzá csak kicsivel kevesebbet a tehéntejnél. Amiért mégis könnyebben emészthető nála, az az, hogy a kecsketej sok kisebb zsírmolekulát tartalmaz, amit a szervezet gyorsabban feldolgoz.

Kecsketej jótékony hatásai

A kecsketejet magas kalciumtartalmának köszönhetően hasznosnak találják a csontritkulás megelőzésében, egy spanyol kutatás szerint a benne lévő enzimek az emésztőrendszeri gyulladás csökkentésében is hasznosak lehetnek. Jótékony tulajdonságai közé tartozik, hogy segíti a vitaminok és ásványi anyagok, így a réz felszívódását.

A cikk az ajánló után folytatódik

Káliumtartalma és a benne lévő apró molekulájú zsírsavak összetételének köszönhetően a szív és az erek egészségét is védi, elősegíti a koleszterinszint egyensúlyát, szeléntartalma pedig az immunerősítésben rendkívül hasznos. Fehérjetartalma az izmok, csontok, szövetek épülését is segíti.

A kecsketej ára valamivel magasabb a tehéntejénél. A legegyszerűbb, legolcsóbb és legbiztosabb piacokon és megbízható helyi termelőnél megvásárolni, így literje 300 és 600 forint között mozog, a nagyobb üzletekben akár 1000 forint körüli összegig is felcsúszhat ez az ár.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük