Gyorsan elalszol, és reggelig fel sem kelsz: az alvássegítő jógapózok azonnal hatnak
Néhány mozdulat segít ellazulni este, így álmatlanság ellen is bevethetők.

Supta Baddha Kónászana – Fekvő pillangó tartás
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

A pulóver még soha nem volt ennyire nőies: már nem a farmer a legjobb barátja »

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az alvászavar sokakat érintő probléma, mely tartóssá válva nemcsak átmeneti fáradtságot, de akár komolyabb egészségügyi gondokat is okozhat, így fontos mielőbb megoldást találni rá. Erre ad lehetőséget a jóga is.

A jóga ellazít, felfrissít, kellőképpen nyújtja az izmokat, így rugalmasabbá, erősebbé tesz, és a feszültséget is hatékonyan oldja. Ezért is tapasztalható, hogy egy esti, relaxációval záruló jógaóra után az ember mindig hamar álomba merül, és sokkal jobban, mélyebben is alszik.

Alvássegítő jógapózok

A megfelelő gyakorlatok az elalvásban közvetlenül is segítenek, így akár egy álmatlan este is érdemes őket elvégezni. Ezekhez nem kell akrobatikázni, de segítenek kicsit megnyújtózni, feloldani a test feszültségraktárait, a merev izmokat ellazítani. 

Az ászanák helyes kivitelezéséhez Ács Dóra okleveles Hatha-jóga-oktató mondta el tanácsait, melyekkel elkerülhetők a sérülések. A gyakorlatok mellett a jógaoktató azt javasolta, a lefekvés körülményeire is figyelj oda, az elalvás előtti órákban már nem ajánlott enni, ahogy az intenzív ingereket is kerülni kell, és az alvópóz sem mindegy: a legpihentetőbb a jobb oldali oldalfekvés, ami a legkevesebb terhet rója a belső szervekre.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük