12 jógapóz a csípő feloldásához: ülőmunka és menstruációs zavarok esetén is nagy segítség
A csípőnyitó jógapózok oldják a feszültséget, és segítenek menstruációs zavarok esetén is.

galamb-poz
Ez is érdekelhet

Tavaszi nagytakarítás kényelmesen (x)

Könyvajánló – Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények (x)

Ünnepeld te is a víz világnapját Budapest legjobb fürdőjében! (x)

Budapest egyedülálló szabadtéri családi játszóparkja újra megnyitja kapuit! (x)

beauty and style

A legszebb magas sarkú cipők tavaszra: nem lehet tovább fokozni a nőiességüket »

3 egyszerű tornagyakorlat alhasi zsírpárnák ellen: már 7 nap után érezhető a változás »

Friss, ragyogó arcbőr, futás után: 5 tuti arcápolási tipp, ha szabad levegőn sportolsz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ülőmunka, a mozgáshiányos életmód és az állandó stressz számos egészségügyi probléma mellett a csípő merevségét, az izmok gyengülését és a mozgás beszűkülését is okozhatja. Erre is megoldást jelentenek a csípőnyitó jógapózok.

A feszültség nemcsak a hát csuklyásizmában raktározódik el a szervezetben, de akár a csípőben is, a krónikus stressz hatására többek közt menstruációs zavarok vagy alvászavar is kialakulhatnak. A nyitógyakorlatok hozzájárulnak a rugalmasabb csípőhöz, a menstruációs zavarok megszüntetéséhez, illetve segíthetnek a lelki eredetű problémák elengedésében is. 

Csípőnyitó jógapózok

A csípőnyitó jógának számtalan jótékony hatása van a szervezetre nézve, növeli a rugalmasságot, erősíti az izmokat, és segít a csípőben raktározott feszültség oldásában is. Az ászanák helyes kivitelezéséhez Ács Dóra okleveles Hatha-jóga-oktató mondta el tanácsait, melyekkel elkerülheted a sérüléseket is. 

Noha a következő jógapózok a menstruációs ciklus beállításában is segítségedre lehetnek, Ács Dóra felhívta a figyelmet arra is, hogy a menstruáció ideje alatt inkább kerüld a földön végzett, fordított testhelyzeteket, melyeknél a medence a szív fölé emelkedik, mivel ilyenkor lassítják a természetes folyamatokat.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük