Gyulladáscsökkentő érzelmek: a kutatók is meglepődtek erőteljes hatásukon
A pozitív érzelmek hatását vizsgálták meg a kutatók a gyulladásokra nézve, és fontos eredményekre jutottak.

vidam-szines
Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Az 58 éves Tilda Swinton nem öregszik: a közeli fotókon is makulátlan a bőre »

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A pozitív gondolatokat sokszor összefüggésbe hozzák a gyógyulással és a betegségek megelőzésével, egy nemrégiben végzett kutatás pedig bebizonyította, hogy egyes érzelmek kimutathatóan csökkentik a gyulladást a szervezetben.

Az érzelmek és a gyulladás közötti kapcsolatról szóló tanulmány az Emotion című szaklapban jelent meg. A kutatók 175 negyven és hatvan év közötti alany érzelmeit vizsgálták harminc napon át, 32 érzelmet és azok váltakozásait figyelembe véve. Ebből 16 pozitív volt, mint az izgatottság, büszkeség vagy vidámság, illetve 16 negatív, mint ingerlékenység, fásultság vagy idegesség. 

Gyulladáscsökkentő érzelmek

A kutatás után hat hónappal megnézték a résztvevők egészségi állapotát, tesztelték a gyulladásos markereket, és vérvizsgálatot is végeztek. Az eredmények meglepően egyöntetűen alakultak.

Megállapították, hogy azoknak a szervezetében, akik a pozitív érzelmek széles skáláját tapasztalták meg nap mint nap, például lelkesek, érdeklődők, elszántak, jókedvűek voltak, gyengébb gyulladás volt kimutatható.

A kutatás során számításba vették a demográfiai jellemzőket, a testtömeg-indexet és az egészségügyi állapotot, de a tendencia még mindig ugyanazt a pozitív hatást mutatta: csökkent a testben a szisztémás gyulladás, ezzel a krónikus betegségek kockázata is.

A sokféleségben rejlik a titok

A gyulladáscsökkentő hatás magasabb volt azoknál, akik a vizsgált időszakban sokféle pozitív érzelmet tapasztaltak, mint azoknál, akik egy-egy hangulatot hosszabb ideig éreztek. Mivel a gyulladás a tudósok szerint számos betegség gyökere lehet, további pozitív hatást feltételeznek az érzelmeknek.

Ezt látva arra számítottak, hogy az ellenkező hatás igaz a negatív érzelmek esetében, tehát a gyulladás erejét növeli meg a rossz hangulat. Ez érdekes módon nem így alakult, és számottevő hatással nem járt, az érzelmi sokféleség tehát csak a pozitív oldalon volt fontos.

A cikk az ajánló után folytatódik

Korábbi kutatásokban vizsgálták már a pozitív érzelmek hatását pszichológiai szempontból, ami magában foglalta a társadalmi kapcsolatokat és a betegségek lassításának lehetőségét is, ez volt viszont az első tanulmány, ami a pozitív és negatív érzelmek széles skáláját és hatását egymástól függetlenül vizsgálta meg.

Érzelmek fejlesztése a betegségek ellen

A szervezet gyulladása többek között olyan krónikus betegségekkel áll kapcsolatban, mint a cukorbetegség, az ízületi gyulladás, a szív- és érrendszeri betegségek, az asztma vagy a Crohn-betegség, így a kockázat csökkentéséhez létfontosságú a szintjét alacsonyabban tartani. Ebben pedig a kutatás tanúsága szerint az érzelmek is szerepet kaphatnak.

Bár azokat nem könnyű fejleszteni, némiképp az ember segítségére lehet a meditáció, ami pihentető, és a stressz kezelésében is hasznos, a célok tudatosítása és megtervezése, valamint a pozitív érzelmeket felszabadító, nyugtató jóga is. Ez utóbbi a sporthoz hasonlóan dopamintermelést serkentő gamma-aminobutyric savat szabadít fel az agyban, így csökkenti a szorongást, és elősegíti a regenerációt is. Az egészség érdekében megéri kicsit dolgozni azon, hogy több pozitív élmény érje az embert.

Ezt is szeretjük