5 perc alatt segít elaludni az indiai módszer: a légzésre kell csak figyelni

Az indiai alvássegítő légzésgyakorlat a kutatók szerint is működik.

legzes-gyakorlat-joga-torokules

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Az alvászavar, az álmatlanság, az éjjeli megébredések és a kialvatlanul ébredés sajnos gyakori probléma, amire sokan keresik a megoldást, hiszen a fáradtságérzet mellett hosszabb távon súlyos egészségügyi problémákat is okozhat.

Korábban mi is írtunk róla, hogy a rossz alvásminőséget, illetve a kevés alvásidőt a kutatások összefüggésbe hozták már többek között a szív- és cukorbetegséggel, a depresszióval, sőt, az Alzheimer-kórral is, ezért a fennálló probléma mielőbbi kezelést igényel.

Alvássegítő légzéstechnika

A légzésgyakorlatok elsajátítása sokat segíthet a stressz csökkentésében, az ideges eredetű testi panaszok enyhítésében és az elalvásban is. Egy 2010-es kutatásban a Nepal Medical College megvizsgálta a bhramari pranayama vagy más néven méh-légzésgyakorlat módszerét, és kimondottan hatásosnak ítélték meg a tudósok.

A vizsgálat során a kutatásban részt vevő önkénteseknél mérték a vérnyomást és a pulzust is, majd a gyakorlat előtti és utáni adatokat összehasonlítva értékelték a módszert. Az eredmények szerint a légzéssor után alacsonyabb szisztolés és diasztolés vérnyomást mértek, és a szívfrekvencia is enyhén csökkent.

A bhramari pranayama lépései

A légzésgyakorlathoz először helyezkedj el nyugodtan, ülj le kényelmesen, akár törökülésben, Sukhasana-pózban is! Csukd be a szemedet, nyugtasd meg a légzésedet, mélyeket lélegezz be és ki! Ezután összpontosítva végezd a légzést: 5 másodpercig lélegezz be, és 15 másodperc alatt fújd ki a levegőt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Ha úgy érzed, sikerült ellazulni, tedd a kezedet a füledre. Két változata is létezik a gyakorlatnak: az egyik lehetőség, hogy a hüvelykujjakat illeszd a fül hallójárataiba, a mutató és a középső ujjat a szemed elé, a gyűrűs- és kisujjat az orr alá helyezd. A másik lehetőség, hogy egyszerűen a mutatóujjat tedd a hallójáratba, a többi ujjat enyhén szorítsd ökölbe.

Kilégzés közben az Ommm hangot kiadva figyeld azt, ahogy a fül és az orrlyuk falai lágyan rezegnek. Lassítsd le a légzésedet, egy percen belül körülbelül háromszor vegyél levegőt. Az 5 percig végzett gyakorlat csökkenti a vérnyomást, lassítja a pulzust, és segít az elalváshoz ideális nyugalmat megteremteni.

(Képek: Getty Images Hungary.)

A 10 legjobb altató, nyugtató hatású tea: először ezt próbáld gyógyszerek helyett

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük