Alvászavart okoz, pedig sokan eszik vacsorára: 10 dolog, amitől nem bírsz elaludni
Néhány étel és ital rontja az alvás minőségét. Ha nem tudsz álomba merülni, akár a vacsorádban is lehet a hiba.

vacsora-pizza-etelek-asztalon
Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

Gyönyörű frizura, amit az utolsó pillanatban is elkészíthetsz: így viseld a hajad, ha esküvőre mész »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az alvászavar nagyon megkeseríti az ember mindennapjait, de a kipihentség hiánya akár súlyos betegségekhez is vezethet, ezért különösen fontos lenne mielőbb megszüntetni a kiváltó okot.

A kutatók egyértelmű kapcsolatot fedeztek fel az alváshiány és a depresszió között, de más tanulmányok szerint az alvászavar a cukorbetegség és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is növeli.

Alvászavart okozó vacsorák

Az alvás minőségét hétköznapi rossz szokások és a szoba nem megfelelő adottságai is érezhetően rontják, de az étkezés szerepe is óriási. Míg egyes ételek és italok, mint a tej, a dió vagy a csicseriborsó bizonyítottan segítenek álomba szenderülni, mások lehetetlenné teszik a gyors és mély alvást. Nem ajánlott közvetlenül lefekvés előtt belakmározni belőlük.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük