8 mondat, amit a sikeres emberek használnak a munkahelyen - A Harvard pszichológusa szerint nagyon fontosak
A pszichológus szerint ezek a mondatok nagyban hozzájárulnak a sikerhez, valamint a jó karrierhez, a legsikeresebbek ezért is használják őket rendszeresen a munkahelyen.
Dr. Cortney S. Warren Harvardon végzett pszichológus szerint a munkahelyi elégedettség egyik kulcsa a megfelelő határok meghúzása. Ez a stresszcsökkentéshez és a mentális egészség megőrzéséhez is rendkívül fontos, a sikeres emberek pedig jól tudják ezt.
A határok tükrözik a személyes értékeidet, felállításuk segít abban, hogy meglegyen az összetartozás, a hozzáértés, a biztonság, a méltányosság és a jelentőségteljesség érzése a munkahelyen. Ehhez pedig a legsikeresebbek rendszeresen használják a következő mondatokat, amik nagyban segítik őket a karrierjükben is - érdemes eltanulni őket.
A sikeres emberek mondatai a munkahelyen
„Több időre van szükségem.”
A szakértő elárulta a CNBC oldalának, hogy a határidők meghatározása hasznos a stressz kezelésében. Ha olyan feladatot vagy projektet kapsz, amely több időt vesz igénybe, mint amennyi időt kapsz rá, a lehető leghamarabb szólj a felettesednek. Ezzel valamennyire határt húzol, de közben megmutatod, hogy képes vagy a rád szabott munkára, sőt észszerűen át is gondolod, mennyi idő alatt tudod tökéletesen teljesíteni.
„Most nem vagyok elérhető/szabad.”
A stresszcsökkentés fontos a karrierben, ennek pedig szerves része, hogy meghatározd és betartsd a munkaidőt. Ha azon kapod magad, hogy ezen kívül is nézegeted a munkával kapcsolatos e-maileket, vagy fogadod a hívásokat még akkor is, amikor szabadságon vagy, akkor ezzel azt jelzed a kollégáknak, feletteseknek, hogy mindig elérhető vagy, és hozzá is szoknak, hogy bármikor kereshetnek. Ez azonban nem egészséges.
Az öngondoskodás szempontjából kritikus fontosságú, hogy határt szabj, és betartsd, hogy bizony nem mindig vagy elérhető, mert életed más területei időnként prioritást élveznek.
„Segítségre van szükségem.”
Ha egy feladat nagyon sok, nehéz és megterhelő lesz, vagy úgy érzed, nincs meg hozzá a megfelelő tudásod, észszerű és indokolt a segítségkérés - és ezzel a sikeres emberek tisztában is vannak. Mindenkinek szimpatikus lesz, ha felismered a határaidat, és beismered, hogy a maximális teljesítményhez más tudására is szükséged van.
„Kérlek, tisztelettel beszélj velem.”
Sajnos sok munkakörnyezet válik mérgezővé. Előfordulhat, hogy a dolgozók vagy a főnökök nem támogatóak, negatívak, vagy egyenesen sértően bánnak, beszélnek a többiekkel. De gyakran még az egészséges környezetben is arra késztetheti a stressz az embereket, hogy akaratlanul is tiszteletlenül beszéljenek.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Ha ilyen helyzetben találod magad, fontos, hogy határt szabj a kommunikációnak is. Ha kijelented, hogy szeretnéd, hogy tisztelettel beszéljenek veled, különben el fogsz menni, azzal felállíthatod a határaidat.
„Van egy javaslatom.”
Ha olyan helyzettel szembesülsz, amely nem alakul jól vagy az elvárásaid szerint, jó módszer, ha leírod a tapasztalataidat, a véleményedet, a megfigyeléseidet, és alternatív megoldási stratégiát javasolsz. Így azt kommunikálod, hogy nem tetszik, ahogyan egy jelenlegi helyzetet kezelnek, miközben proaktív, problémamegoldó megközelítést alkalmazol.
„Úgy érzem, nem értékelnek eléggé.”
A munkával kapcsolatos stressz gyakran fokozódik, ha erőfeszítéseidet nem veszik észre, nem ismerik el, vagy nem értékelik eléggé. Ha ez megtörténik veled, észszerű beszélni kollégáiddal vagy feletteseiddel arról, hogy keményen dolgozol, de alulértékeltnek érzed magad. Ezzel jelzed azt az elvárást, hogy amikor kiváló munkát végzel, elvárod, hogy értékeljék is.
„Ez nem túl igazságos.”
A tisztességtelen bánásmód észlelése a munkával kapcsolatos stressz és a kiégés fő előrejelzője. Ha úgy érzed, hogy valamit nem megfelelően, igazságosan vagy etikusan kezelnek, ne félj ezt közvetlenül, persze udvariasan közölni.
„Szeretnék elkötelezettebbé válni a munkám iránt. / Szeretnék jobban részt venni mindenben.”
A munkával kapcsolatos elkötelezettség a kiégés ellentéte. Ha úgy érzed, karriered fontos, pozitív érzelmeket vált ki belőled, és a kollégáiddal is jól összekapcsolódtok, és a csapat megbecsült, kompetens tagjának érzed magad, az nagyon jó dolog, és segít előremozdítani a karrieredet is. Ha nem érzed így, akkor ezt mondd el egyértelműen, ezzel ugyanis azt üzened, hogy a szervezeted vagy csoportod produktívabb, szervesebb tagja szeretnél lenni.
Az érzelmi intelligenciádat tesztelik, pedig nem is sejted - 5 kérdés, amivel felmérhetik az EQ-t az állásinterjún
A munkahelyen is fontos az érzelmi intelligencia. Ezért is tesztelik sokszor a jelentkezőket az interjúk során.
Elolvasom(Képek: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!
- munkahely
- álláskeresés