5 dolog, amit csak a magas érzelmi intelligenciájú emberek csinálnak a munkahelyen – Másokra nem jellemzőek

A magas érzelmi intelligenciájú emberek a munkahelyeken is kitűnnek viselkedésükkel. Ezeket a szokásokat érdemes eltanulni tőlük.

A magas érzelmi intelligenciájú emberek munkahelyi szokásai
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az érzelmi intelligencia a karrier és a siker terén is nagyon fontos. Azok, akiknek magasabb a szintje, jobban kijönnek az emberekkel, könnyebben építenek kapcsolatokat, és gyakran az állásinterjún is szimpatikusabbnak, bizonyos pozíciókra alkalmasabbnak találják őket másoknál a HR-esek, illetve a vezetők. 

A kiemelkedő érzelmi intelligenciájú emberek általában a munkahelyen is kitűnnek viselkedésükkel. A következő szokások szinte csak rájuk jellemzőek.

A magas EQ-jú emberek szokásai a munkahelyen

Nem rejtik el a valódi énjüket

Sokan egy képzeletbeli álarc mögé rejtőznek a munkahelyen, és nem merik megmutatni valódi énjüket, valódi személyiségüket. A magas EQ-jú munkatársak viszont nem akarják megúszni, elkerülni a nehéz helyzeteket és a konfliktusokat, és nem rejtik el az érzelmeiket sem. Lehetőséget teremtenek arra, hogy beszélhessenek róluk, elmondhassák, mi az, ami zavarja őket, és gyakran visszajelzéseket is kérnek másoktól, hogy tudják, miben fejlődhetnek még tovább.

Kendőzetlen őszinteséggel, tisztességgel és öntudattal dolgoznak, ez pedig hatékonyabb kommunikációt és gyors problémamegoldást eredményez.

Nem félnek segítséget kérni

Manapság sokan úgy érzik a munkahelyeken, hogy a segítségkérés a gyengeség vagy a kompetencia hiányának jele. Nem mernek másokhoz fordulni, nehogy kollégáik vagy feletteseik azt higgyék, nem tudják egyedül elvégezni a feladataikat. A magas EQ-jú emberek felismerik, ha valamit nem tudnak megoldani, és azt is tudják, hogy egyáltalán nem szégyen mások tanácsát kérni, hiszen sokszor csak csapatmunkával lehet igazán hatékonyan megcsinálni egy-egy projektet. Persze arra is figyelnek, hogy csak akkor forduljanak kollégáikhoz, ha tényleg szükség van rá.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hamar túllépnek a kellemetlenségeken

Rugalmasak, jól kezelik a problémás szituációkat, és tudják azt is, hogy felesleges rajtuk napokig, hetekig agyalni. Hamar túllépnek a kellemetlenségeken, és nem hagyják, hogy bűntudat gyötörje őket olyan dolgok miatt, amik miatt valójában nem kellene. Tisztában vannak azzal, hogy mások tetteiért nem ők a felelősek, és nem is ostorozzák magukat értük.

Nem ítélkeznek

Az ítélkező hozzáállás megmérgezi a munkahelyi légkört, és ezt a magas érzelmi intelligenciájú személyek jól tudják. De nemcsak ezért nem ítélkeznek, hanem azért is, mert ez távol áll tőlük: tudják, hogy teljesen felesleges energiapazarlás, és sokszor igazságtalan, rosszindulatú előítéleteket eredményez. Figyelmesen hallgatnak, megfigyelik a kollégáikat, megismerik őket, és csak ezek után vonnak le következtetéseket.

Az értékrendjük alapján élnek, cselekednek

Tisztában vannak saját értékrendjükkel, és szem előtt is tartják ezt. Tudják, hogy mire vágynak, mik a céljaik, és azt is, hogy mi az, ami már nem fér bele számukra egy munkahelyen. Nem hagyják, hogy kollégáik vagy főnökeik tévútra tereljék őket, és ha valami részükről nincs rendben, akkor ezt kedvesen, udvariasan szóvá is teszik. Igyekeznek olyan döntéseket hozni, amik számukra megfelelőek, és amik nem ütköznek az értékeikkel.

Az érzelmi intelligenciádat tesztelik, pedig nem is sejted: olvasd el, hogyan!

Az állásinterjún nem egyértelmű kérdésekkel próbálják felmérni az EQ-t, hanem inkább rejtett módszerekkel. Ha a következőket kérdezik, nagyon valószínű, hogy az érzelmi intelligenciádat akarják felmérni.

Az érzelmi intelligenciádat tesztelik, pedig nem is sejted - 5 kérdés, amivel felmérhetik az EQ-t az állásinterjún

A munkahelyen is fontos az érzelmi intelligencia. Ezért is tesztelik sokszor a jelentkezőket az interjúk során.

Elolvasom
Ezt is szeretjük