3 egészségesnek hitt csemege, ami károsítja a fogat
Vannak bizonyos hétköznapi ételek, amelyek korántsem olyan egészségesek, mint gondolnád.

Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

Éveket letagadhat a 45-ből: Kate Moss új frizurája telitalálat »

Hatékonyabb, mint a citromos víz: ezt idd, ha lassú az anyagcseréd »

5 szupernőies frizura Palvin Barbitól: a félhosszú fazon és a retró göndörség is jól áll neki »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Manapság gyakran előfordul, hogy reklámoknak hála a szülőkben torz kép él az egészségesnek hitt csemegékről.

Nem árt tehát a körültekintés, különösen a hozzáadott, rejtett cukorral kell vigyázni, ami nagymértékben roncsolja a fogakat.

Gyümölcslevek

Sok szülő jóhiszeműen vásárolja gyermekének a gyümölcsleveket, hiszen a reklámok is azt propagálják, hogy a dzsúszok friss gyümölcsből készülnek, és sok jótékony vitamint tartalmaznak. Ez talán igaz a 100%-os gyümölcslevekre, de a gyümölcspépből készült üdítőkre biztosan nem, ezek ugyanis hozzáadott cukorral készülnek, ami roncsolja a fogakat.

Kathy Harley, Royal College of Surgeons fogorvosi karának dékánja egy nyilatkozatában elmondta, hogy már az öt éven aluli gyerekeknél is felfedezhetőek a fogzománc károsodásának jelei, aminek hátterében a gyakori gyümölcsléfogyasztás áll. A szakértő ajánlása szerint már gyerekkorban érdemes a vízfogyasztásra nevelni a csemetét, hogy a fogak ne érintkezhessenek ilyen mértékben a cukorral.

Gyümölcsjoghurt

Bár a gyümölcs és a joghurt is egészségesek, sajnos a gyümölcsjoghurtok nem csupán ebből a két összetevőből állnak, hanem tartalmaznak egy jó nagy adag cukrot is. A gyerek, és az egész család étrendjéből a legjobb kiiktatni az ilyeneket, ugyanis nemcsak hizlalnak, de magas cukortartalmuk miatt erősen rontják a fogakat is.

Inkább érdemes a natúr joghurtot választani, vagy házilag gyümölcsjoghurtot csinálni natúr joghurtból és felaprított, illetve pépesített gyümölcsből. Az otthon készített verzió sokkal egészségesebb, mivel nincs tele cukorral, és nem tartalmaz adalékanyagokat, színezéket, vagy aromát.

Müzliszeletek

A müzliszeleteketről szintén az a tévhit él a köztudatban, hogy egészséges alapanyagokból készülnek. Ugyan ez nem vonható kétségbe, hiszen az olajos napraforgómag vagy a mogyoró hasznára válik a fejlődő szervezetnek, ám a rejtett cukrok, amik ízletesebbé teszik az egész rudacskát, már nem feltétlenül egészségesek.

Egyértelmű, hogy a gyereket nem lehet a nassolástól eltiltani, nem is mondjuk,, hogy erre lenne szükség. A hangsúly a minőségen és a mértéktartáson van.

Hiperaktív gyerek

Nem szabad legyinteni, ha a gyerek túlontúl élénk - nem biztos, hogy rosszalkodik, lehetséges, hogy hiperaktív.

Ne legyen mindennapos szereplő a kicsi étrendjében a müzli, próbálj meg helyette olyan alternatívákat kitalálni, mint az aszalt gyümölcsök, amelyek nem tartalmaznak semmilyen adalékanyagot. Vagy akár, ha van rá időd, készíts házilag müzlit, ez ugyanolyan finom, mint boltban kapható rokona, mégis lényegesen egészségesebb.

Ezt is szeretjük