A biciklizés tényleg vetélést okoz?
Ajánlott mozgásformák várandósoknak
Akkor sem kell lemondanod a testmozgásról, ha babát vársz.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amikor kisbabát vársz nemcsak az ő érkezésére kell felkészülnöd, hanem magadat is fontos a lehető legjobb formában tartani.

Ha szeretsz mozogni, és problémamentes a terhességed, továbbra sem kell lemondanod a sportokról, csak alaposan meg kell fontolni, hogy mit választasz és milyen mértékben - ám a biztonság kedvéért az orvosod tanácsát is kérd ki!

Úszás és vízi torna

Az úszás kitűnő testgyakorlás, mivel sok különböző izmot mozgat meg, és közben a víz fenntartja a testet. Azoknak a nőknek, akik hetente többször úsznak, a szülés után is erős marad a hasizmuk. Biztosan szívesen végzel majd vízi tornát is, amellyel biztonságosan megőrizheted és fejlesztheted ruganyosságodat a terhesség alatt.

Kocogás és futás

Ha már teherbe esés előtt kocogtál vagy futottál, folytathatod kismamaként is. Ne hevülj föl túlságosan, ne fáraszd ki nagyon magad, fogyassz sok folyadékot. A lábfejedet jól támasztó cipőt viselj, így elkerülheted a sérüléseket. Ha lehet, puhább talajon fuss. A terhesség előrehaladtával egyre inkább nehezedre esik majd a kocogás - ekkor már csökkentheted az adagot, illetve jobb, ha gyors gyaloglásra váltasz.

Aerobikgyakorlatok

Ha aerobikórákra jársz, tájékoztasd az oktatót állapotodról. A gyakorlatokat edzettséged megőrzése érdekében végezd, ne akarj tovább fejlődni. Érdemes az ugrálós mozgásformát kismamatornára cserélni, ahol biztos lehetsz benne, hogy nincs lehetőséged esésre.

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

Biciklizés

Ha szeretsz biciklizni, a terhesség alatt sem kell felhagynod vele, ám légy nagyon körültekintő, a várandósság alatt az egyensúlyérzék romlik. A fő kockázat abban áll, hogy egy esetleges baleset miatt vetélés vagy koraszülés következhet be.

A terhesség vége felé már kevésbé érezheted magadat biztonságosan a biciklin. Ha lehetséges, a légszennyeződés miatt kerüld el a forgalmas utakat.

Cikkünk megírásában June Thompson A problémamentes terhesség című könyve segített, mely a Holló Kézikönyvtár gondozásában jelent meg.

Te sportolsz valamit?

Ezt is szeretjük