Olcsó, tele van fehérjével és rostokkal, ráadásul nagyon finom: így készül a lenmagpuding
A chiamag mellett méltatlanul feledett a lenmag, pedig szinte teljesen ugyanolyan tulajdonságokkal bírnak, csak utóbbi olcsóbban beszerezhető.

GettyImages-1279933152
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A chiapuding sokakkal feledtette a Magyarországon is honos lenmag felhasználását, pedig nemcsak hogy hasonlóan egészséges, de még sokkal olcsóbb is.

Nem vitás, hogy mindkét magocska fontos tápanyagokban bővelkedik, vércukorszint-csökkentő és rákellenes hatásuk is ismert. Vétek lenne kijelenteni, hogy az egyik jobb, mint a másik - de talán érdemes mégis azt választani, aminek beszerzéséért nem kell mélyen a zsebbe nyúlni.

A lenmag hatása

A lenmag barna és arany változatban is kapható, őrleményként vagy egész mag formájában bukkanhatsz rá a boltokban. Semleges íze miatt változatosan beilleszthető az étrendbe. Egy evőkanálnyi belőle, ami a napi ajánlott mennyiség, 50 kalóriát tartalmaz, tele van rostokkal, és magasabb a fehérje-, az omega-3, omega-6 zsírtartalma, mint a chiamagnak. Sőt, több magnézium és tiamin található benne, és igazi káliumforrás is, melyek mind-mind támogatják az anyagcsere-folyamatokat.

GettyImages-562792569

A chiamagban némileg kevesebb a kalória, egy evőkanál 45 kcal-t, és több rostot, kalciumot, valamint foszfort tartalmaz, mint a lenmag. Tápanyag tekintetében, mondhatni, kiegyenlítik egymást, attól függően, hogy ki mit szeretne pótolni a szervezetében. A chiamaggal szemben, amiből pofonegyszerű pudingot készíteni, a lenmag, amíg nincs ledarálva, nem tudja kifejteni jótékony hatásait az emésztőrendszerben. Érdemes beszerezni akár egy kávédarálót, amivel összezúzhatók a szemek, de fűszertörő mozsár is megfelel a célra. Táplálkozás-szakértők javaslatai alapján ajánlott az egész magokat házilag ledarálni, de akinek nincs erre módja, az őrlemény formájában is megveheti a boltokban.

Kutatások bizonyították a lenmag testtömegcsökkentő hatását, támogatja a vérerek működését, és olyan súlyos betegségek megelőzésében segíthet, mint a mellrák vagy a kettes típusú cukorbetegség. Magas fehérjetartalmának köszönhetően sokáig laktat, és támogatja az izmok működését is. Azonban a napi egy evőkanálnyi mennyiséget nem érdemes átlépni belőle, mert a magocska bélrendszeri problémát okozhat, vérzési rendellenességek, hormonális problémák és cukorbetegség esetén is javasolt rendszeres fogyasztása előtt szakorvossal konzultálni.

A cikk az ajánló után folytatódik

A tökéletes lenmagpuding

A lenmagpuding az egyik legjobb napindító, rostokkal, fehérjével lát el, és garantáltan ebédig nem éhezel meg utána. A finom, kásaszerű elegyet különböző feltétekkel tálalhatod, akár egy fél banánt is rászelhetsz, a tetejére bogyós gyümölcsöket szórhatsz, de a mogyoróvajhoz is remekül passzol.

Hozzávalók

  • egy evőkanálnyi őrölt lenmag (10 gramm)
  • 100 milliliter tej vagy kókuszital, esetleg egyéb növényi alapú ital
  • egy teáskanálnyi fahéjpor

Elkészítés

A tejet, az őrölt lenmagot és a fahéjat tedd egy lezárható befőttesüvegbe, majd csavard rá a tetejét, és alaposan rázd össze. Amikor homogenizálódott a puding, rakd a hűtőbe, és hagyd pár órán keresztül ázni. Hogyha reggelire fogyasztanád, érdemes még este előre elkészíteni a lenmagpudingot, és egész éjszakára hűtőbe tenni. Amikor már ragadós, krémes állaga lett, akkor tökéletes, és kész a fogyasztásra. Jó étvágyat kívánunk hozzá!

8 zsírégető magocska, ami sokáig eltelít

A különböző magocskák áldásos hatásaik miatt hasznos részét képezhetik a diétának.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük