Több kalóriát égetnek el, mint a futás: 8 sport, ami felpörgeti a fogyást
Zsírégető edzések futás helyett.

GettyImages-1034348482
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha nemcsak azért sportolsz, hogy növeld az állóképességed, és fittebb legyél, hanem pár kilótól is megszabadulnál, bizonyára foglalkoztat, hogy melyek a leghatékonyabb gyakorlatok, amelyek sok kalóriát égetnek, és rövid időn belül látványos változást hoznak.

Az, hogy mennyi kalóriát éget az emberi szervezet, sok mindentől függ: az anyagcserétől, a nemtől, kortól, az aktivitási szinttől, az edzés intenzitásától és hosszától egyaránt.

Mennyi kalóriát éget a futás?

A legtöbb futóóra a betáplált adatok alapján jelzi az elégetett kalóriamennyiséget, de az internet is remek kalóriaszámláló oldalakat kínál. 

Mivel nincs két egyforma ember, a kalóriafelhasználás egyéni preferenciáktól függ, de ha nagyjából szeretnél képben lenni a felhasznált energiamennyiséggel, általánosságban elmondható, hogy futásnál kilométerenként és testsúlykilogrammonként átlag 1-1,5 kalóriát éget el a szervezet, intenzitástól függően. Egy 70 kilogramm súlyú, átlagos testalkatú nő esetében 1 kilométeren 70-140 kalóriát használ fel a szervezet, de öt kilométer során ez már 375-700 kcal-t jelent.

A zsírégetést azonban nem csak a mozgással érheted el. A sikeres fogyás titka a kalóriadeficit, emellett pedig tartsd szem előtt a mikrotápanyagok - fehérjék, szénhidrátok, zsírok arányának megfelelő bevitelét is a táplálkozásod során.

Mutatjuk, milyen mozgásformákat válassz, ha a kalória- és zsírégetés, izmosodás a célod!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük