Építi az izmokat, segít a fogyásban: a szejtán tele van fehérjével, és otthon is könnyű elkészíteni
A vegán életmóddal sem kell lemondani a fehérjefogyasztásról.

szejtan1
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

Nem változtatott szabálytalan mosolyán, és milyen jól tette: a 36 éves modell pont így dögös »

Kim Kardashian visszarángatná a múltból a plüssmelegítőt: szívesen felednénk ezt a trendet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Manapság egyre többen választják a vegán életmódot, vagyis hogy nem csak a húst, hanem minden állati eredetű összetevőt elhagynak az étkezésükből, legyen szó tejtermékről, tojásról vagy akár a mézről.

Régen nem volt egyszerű helyzetben az, aki teljes mértékben növényi összetevőkből állította össze az étrendjét, de ma ez már nincs így.

Növényi hús? Lehetséges!

A vegánoknak nem kell lemondaniuk sem a finom falatokról, sem a szükséges tápanyagokról, hiszen a boltok polcain rengeteg növényi összetevőből álló, vagy éppen állati eredetű termékeket helyettesítő étel található.

szejtan2
Fotó: ichox / Getty Images Hungary

A szójából készült tofu például remek fehérjeforrás, viszont egy másik, kevésbé ismert húspótló is kezd egyre több figyelmet kapni: a szejtán, vagyis a búzahús egyik legnagyobb előnye, hogy még otthon is könnyedén, mindennapi hozzávalókból el lehet készíteni, valamint a szójára allergiások is fogyaszthatják.

szejtan3
Fotó: trexec / Getty Images Hungary

A búzasikérből készült „hús” nemcsak az ára és a könnyű elérhetősége miatt vált a vegánok egyik legnagyobb kedvencévé: 100 gramm szejtánban ugyanannyi a fehérje, mint 100 gramm csirkemellben, tehát nem kell erről a tápanyagról lemondania annak, aki a növényi életmódot választja.

Búzahús könnyedén, otthon

A bioboltokban már lehet előre elkészített, sőt még befűszerezett szejtánt is venni, azonban a legolcsóbb megoldás a házi elkészítés. A búzahús megalkotása egyszerű, és a legáltalánosabb hozzávalókból is könnyen kivitelezhető.

Hozzávalók:

  • 250 gramm búzasikér (szejtánpor)
  • egy csapott kávéskanálnyi szódabikarbóna
  • 50 gramm liszt
  • só, fűszerek ízlés szerint
  • 3 dl víz

Egy nagyobb edénybe rakj fel vizet forrni, majd a száraz alapanyagokat keverd össze először egymással, majd a 3 dl vízzel. Ez a massza összeáll, leválik az edény faláról, és utána formázható úgy, ahogy szeretnéd. Érdemes hengert alkotni belőle, majd kis szeletekre vágni. A szeleteket a forró vízben ki kell főzni, ha felemelkednek a víz tetejére, akkor készen is van a búzahús.

szejtan4
Fotó: Lawton Becky / Getty Images Hungary

A hozzávalók arányával attól függően lehet trükközni, hogy milyen célra milyen jellegű hús készül: az arányokat ezek alapján érdemes belőni. A több liszt és szódabikarbóna lazább, szárnyasokra emlékeztető húsállagot fog eredményezni, ez főleg a pörköltekhez, brassóiba vagy kirántáshoz ajánlott. A szódabikarbóna elhagyásával egy marha- vagy disznóhúsállagot lehet elérni, ezt a módszert érdemes választani grillezéshez, pácoláshoz.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ahogy az állati húsok, úgy a szejtán íze is főként csak a fűszerezéstől függ, hiszen magában teljesen semleges, talán kicsit az állaga alapján lehet megmondani, hogy nem igazi húsról van szó, hiszen a sűrítési módszerek ellenére is kicsit gumisabb marad a textúrája. Mivel búzasikér a fő összetevője, a szejtán legnagyobb hátránya, hogy gluténérzékenyek nem fogyaszthatják.

Hamis húsgombóc és szénhidrátmentes pizza: 8 isteni húsmentes ételt mutatunk

Ezeket a fogásokat akkor is szeretni fogod, ha nem mondanál le véglegesen a húsételekről.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük