10 szuperétel, amit naponta kellene fogyasztani: olcsók, és tele vannak vitaminnal
Hazánkban is bőségesen akadnak szuperélelmiszerek, melyek ráadásul abszolút megfizethetőek.

sargarepa
Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

Jön a tavasz legvidámabb trendje: így viseld a színes harisnyát »

Ezt a frizurát készítsd el, ha nem tudsz szépen fonni: egyszerű, mégis jól mutat »

Johnny Depp 19 éves lányának mosolyognia sem kell a csábításhoz: Lily-Rose és a francia szexepil »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szuperételek kifejezéssel manapság könnyű összefutni, főképp, ha az ember érdeklődik az egészséges étkezés és a fogyókúra iránt. Chiamag, gojibogyó, avokádó, spirulina, és még hosszan folytathatnánk a divatos élelmiszerek listáját.

Bár a szuperétel kifejezés valójában nem tudományos alapokra épül, az ide tartozó eleségek jó tulajdonságai nem pusztán légből kapottak. De vajon a szervezet csak azokból az alapanyagokból profitálhat, melyek adott esetben több ezer kilométert utaznak, mire a boltokba kerülnek?

Olcsó szuperételek

Nem vitás, a chiamag és társai ásványi anyagokban, vitaminokban és antioxidánsokban is gazdagok, illetve számos jótékony hatásuk van, ám ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az európai éghajlaton megtermelt zöldségek, gyümölcsök és magok kevésbé hasznosak a szervezetnek.

A hazánkban kapható alapanyagok többsége is tartalmazza a szuperélelmiszerekben fellelhető tápanyagokat. A legfontosabb mind a hazai, mind az importélelmiszerek esetében kerülni az egyoldalú táplálkozást, helyette változatosan étkezni, és naponta fogyasztani zöldséget és gyümölcsöt. Mutatunk pár vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, könnyen hozzáférhető szuperételt.

Képek forrása: Pixabay, Unsplash.

Ezt is szeretjük