10 szuperétel, amit naponta kellene fogyasztani: olcsók, és tele vannak vitaminnal
Hazánkban is bőségesen akadnak szuperélelmiszerek, melyek ráadásul abszolút megfizethetőek.

sargarepa
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Elképesztően nőies a pulóver, ha így viseled: divatos darabok szoknyával »

A 80-as évek profi sminktippjeit követte a lány: meglepődött, mi sült ki belőle »

Illatos, házi testradír sütőtökkel: szuperhatékony bőrfeszesítő percek alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szuperételek kifejezéssel manapság könnyű összefutni, főképp, ha az ember érdeklődik az egészséges étkezés és a fogyókúra iránt. Chiamag, gojibogyó, avokádó, spirulina, és még hosszan folytathatnánk a divatos élelmiszerek listáját.

Bár a szuperétel kifejezés valójában nem tudományos alapokra épül, az ide tartozó eleségek jó tulajdonságai nem pusztán légből kapottak. De vajon a szervezet csak azokból az alapanyagokból profitálhat, melyek adott esetben több ezer kilométert utaznak, mire a boltokba kerülnek?

Olcsó szuperételek

Nem vitás, a chiamag és társai ásványi anyagokban, vitaminokban és antioxidánsokban is gazdagok, illetve számos jótékony hatásuk van, ám ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az európai éghajlaton megtermelt zöldségek, gyümölcsök és magok kevésbé hasznosak a szervezetnek.

A hazánkban kapható alapanyagok többsége is tartalmazza a szuperélelmiszerekben fellelhető tápanyagokat. A legfontosabb mind a hazai, mind az importélelmiszerek esetében kerülni az egyoldalú táplálkozást, helyette változatosan étkezni, és naponta fogyasztani zöldséget és gyümölcsöt. Mutatunk pár vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, könnyen hozzáférhető szuperételt.

Képek forrása: Pixabay, Unsplash.

Ezt is szeretjük