5 immunerősítő tápanyag járvány idejére: így érdemes fogyasztani őket
Szuper immunerősítő tápanyagok sorakoznak a legtöbb konyhában, csak tudni kell, mit hogyan érdemes felhasználni.

homoktövis nyitó
Ez is érdekelhet

Fodrászszalon az otthonunkban: egészséges és gyönyörű haj Panasonic hajszárítókkal (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

beauty and style

A 61 éves nő kicselezte az öregedést? – Olyan a teste, akár egy harmincasé, és úgy is érzi magát »

A csinos kis nagymamaretikül az új sláger: árakkal, lelőhelyekkel mutatjuk a szupernőies darabokat »

Vastag a dereka, széles a csípője, de irtó nőiesen öltözködik: nem a plusz kilókat, csak a csinos nőt látjuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A koronavírus második hullámának beköszöntével még sürgetőbb, hogy a szervezet védekezőrendszerét a fenyegető betegség jó erőben találja. Ennek egyik nagy titka a vitamindús táplálkozás.

Olyan immunerősítő tápanyagokat sorolunk fel, amelyekkel felturbózhatod immunrendszered, ráadásul a legtöbb konyhában megtalálhatóak, illetve könnyen beszerezhetőek.

Homoktövis bármilyen formában

Megfelelő mennyiségben fogyasztva a homoktövis a szervezet igazi őrangyala lehet. A járvány idején különösen ajánlott a fogyasztása, hiszen C-vitamin-tartalma a citrom C-vitamin-tartalmának a tízszerese, és antioxidánsokat is nagy mennyiségben tartalmaz. Így nemcsak az immunrendszer erősítésében, de a fertőző betegségekkel szembeni védekezésben is fontos szerepe van.

GettyImages-975750000
Fotó: duh84 / Getty Images Hungary
  • Áztass egy evőkanál homoktövislevelet forrás előtti vagy utáni meleg vízbe, hagyd ázni 15 percig, és ízesítsd a teát ízlés szerint.
  • Tegyél néhány csepp homoktövisvelőt a limonádéba, és máris szuper vitamindús a gyerekek kedvenc üdítője.
  • Színesítsd a reggeli gyümölcsturmixod pár szem homoktövisbogyóval. Érdemes olyan gyümölccsel keverni, ami ellensúlyozza a homoktövis savanykás-kesernyés ízét.

Gyomorgyógyító gyömbér

A gyömbér a gyomor serkentésével támogatja az emésztőrendszert, mely így hozzájárul immunrendszerünk megerősítéséhez. A gyömbérteát sokan csodaszerként tartják számon, ugyanis izzasztó és méregtelenítő hatása segít levinni a lázat, kiirtani a vírusokat, csillapítani a köhögést és a torokfájdalmat.

GettyImages-167114342
Fotó: letty17 / Getty Images Hungary
  • Hámozz meg zöldségpucolóval egy ujjnyi részt a gyömbérből, majd reszeld bele egy kancsóba. Önts rá forró vizet, és hagyd ázni 15 percig! Ízesítsd citrommal és mézzel, és már kész is a házi gyömbérteád!
  • De ugyanígy a limonádédba is reszelhetsz egy kis gyömbért, és máris kész az új immunerősítő italod.

Nagyanyáink húslevese

Tanulmányok bizonyítják, hogy a húslevesnek gyulladáscsökkentő és vírusellenes hatása van a benne rejlő vitaminok és antioxidánsok miatt. A só, valamint az evés közben belélegzett gőz szintén segít, hogy az eldugult légutak felszabaduljanak. Magas tápanyagtartalmát főleg a hagyma, a fokhagyma és az egyéb zöldségek biztosítják.

GettyImages-1194703576
Fotó: Ryzhkov / Getty Images Hungary
  • Tészta helyett tegyél minél több zöldséget a levesbe, így fokozva immunerősítő hatását!
  • A levesbe főzz bele egy kisujjnyi gyömbért is, ettől nemcsak vitamindúsabb, de pikánsabb is lesz, és még erősebben hat a szervezeted egészségére!

Zabkása reggelire - vagy akár ebédre is

A gyömbérhez hasonlóan a zab is az emésztőrendszer erősítésével segíti az immunrendszer gondtalan működését. A zab értékes vitaminokat, ásványi anyagokat és rostot tartalmaz, amelyek a bakteriális fertőzésekkel szemben is védelmet nyújtanak. Nem mellesleg a zabkása és egyéb zabból készült ételek könnyen és olcsón beszerezhetőek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Immunvédelem a természet erejével

Az Immunarom illóolaj-keverék 100% tiszta és természetes, bevizsgált kemotípusú illóolajokból készült, diffúzorba párologtatáshoz vagy szaunázáshoz ajánljuk.

Az erdeifenyő, a madagaszkári kámforfa és a niaouli a legerőteljesebb vírusölő, nyákoldó és immunerősítő illóolajok közé tartoznak. Mellettük megtalálható a keverékben a sárgafenyő, amely erőteljes fizikai és pszichés görcsoldó hatású, tüdőt tisztító és a tüdőt energiáit gyógyító olaj. Összetevői közül a populáris aromaterápia legnépszerűbb illóolaja, a teafa is megtalálható, mely baktérium- és gombaölő, általános fertőtlenítő hatású.

Ha szeretnéd az egészséged megőrizni, válaszd a természet patikáját!

Tudj meg róla többet!

Promóció

  • Dobd fel friss vagy aszalt gyümölcsökkel, tegyél hozzá magokat, de ha egyszerűen nem akarsz ezzel időt tölteni, rengeteg előre összeállított nagyon jó minőségű zabkásából válogathatsz számos boltban, akár a Mixit oldalán is.
  • Kóstold meg sósan is! A zabpehely sósan főzve is egy finom fogás, gazdagítsd parmezánnal, pirított gombával és hagymával, és keverj hozzá egy kis görög joghurtot!

Olajos magvak

A kalcium és magnézium mind felelősek immunrendszerünk egészségéért. Segítenek a gyulladások enyhítésében, támogatják a szív működését és az energiatermelést. Mindezt egy-egy apró magban megtalálod. Fontos fehérjeforrás lehet például a tejcukor- vagy tejfehérje-érzékenyeknek.

GettyImages-658447720
Fotó: fcafotodigital / Getty Images Hungary
  • Színesítsd a salátádat napraforgómaggal, lenmaggal és szezámmaggal, salátaöntetnek pedig használj tökmagolajat!
  • Egy tál magokkal teli müzli szuper jó kezdése a napnak, és akár kész ízekben, keverékekben is kapható.

Erősítik a szívet, és védik a sejteket: 10 hihetetlenül egészséges csonthéjas

A csonthéjas olajos magvak rendkívül egészséges alapanyagok, és jótékony hatású alternatívái a nassolnivalóknak. Magas fehérje-, rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalmuk miatt igazi szupertáplálékoknak számítanak, és beszerzésük is könnyű.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük