Te milyen pózban szoktál aludni? Ez a legegészségtelenebb
Nem ajánlott hason aludni, mert könnyen vezethet hátfájáshoz, és rontja a vérkeringést.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Elvileg életed körülbelül harmadát töltöd alvással, amely nélkülözhetetlen a szervezet megfelelő regenerálódáshoz.

Épp ezért az alvásra fordított idő mellett annak is érdemes nagyobb figyelmet szentelned, hogy milyen pózban teszed, hiszen az egészséged múlhat rajta.

A hason alvás a legegészségtelenebb

Az alvási pozíció megválasztásakor lényeges szempont, hogy a testhelyzet ne terhelje a gerincet, és a vérkeringést se akadályozza.

A hason fekvés sajnos egyik kritériumnak sem tesz eleget. Egyfelől ilyenkor a zsigeri szervekre terhelődik a testsúlyod, az anyagcsere-folyamatok lelassulhatnak, hiszen romlik a terület vérellátottsága.

Gerincfájdalomhoz vezet

Másfelől a hason fekvés megterheli a gerinc nyaki szakaszát, és az ágyéki homorulatnak sem tesz jót. Nem véletlen, ha megrögzött hasonfekvőként nyak- vagy derékfájással ébredsz reggelente.

Amennyiben mindennek ellenére ez azt alvási pozíciót érzed pihentetőnek, semmiképpen ne használj nagypárnát - sőt, lehetőség szerint kicsit se -, hiszen ezzel tovább növeled a nyaki gerincre mért terhelést. Erről a témáról további információkat szerezhetsz korábbi cikkünkből.

Mi a helyzet a csecsemőkkel?

Babák esetében sokáig tartotta magát a nézet, hogy a hason fekvés előnyösebb, mint a háton fekvés, mert ebben a pózban hányás esetén nem kell tartani a légutak elzáródásától. A csecsemőgondozással kapcsolatos irányelvek azonban meglehetősen gyorsan változnak, napjainkban már nem tartják annyira egészségesnek a hason fekvést.

Ennek oka, hogy ebben a pozícióban a baba kevesebb oxigénhez jut, valamint ebben a pózban gyakran leteszi az arcát a fekhelyre, ahonnan az esetleges mikroorganizmusok könnyebben juthatnak be a légzőszervekbe. Korábbi cikkünkben altatási technikákról olvashatsz.

Mennyi alvásra van szükséged?

Sokan próbálnak időt spórolni azzal, hogy lecsalnak egy-két órát a pihenésre fordítható időből. Hosszú távon azonban az alváshiány rontja a koncentrációs képességet, keringési rendellenességekhez és cukorbetegséghez is vezethet. Növeli továbbá az elhízás és a pszichiátriai betegségek kockázatát. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogyan változik életkoronként az ajánlott alvásidő.

Blog.hu ajánló