Erősíti az immunrendszert, megőrzi az éles látást: 8 egészséges, A-vitaminban gazdag étel
Az A-vitamin a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlen, a szükségletet általában a jól összeállított étrend fedezi.

kecskesajt
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az A-vitamin, más néven retinol a test normális működéséhez elengedhetetlen, zsírban oldódó vitamin. Fontos szerepe van az egészséges látás megőrzésében, az immunrendszer támogatásában, gyerekkorban a megfelelő növekedés, a csontok és a fogak fejlődésében, illetve antioxidáns tulajdonságokkal is bír.

Az A-vitamin-hiány látás- és bőrproblémákhoz, ekcémához, lassabb sebgyógyuláshoz, termékenységi gondokhoz, a fertőzések, például a felső légúti megbetegedések gyakoribbá válásához,  gyerekként pedig növészavarokhoz vezethet. Hiányában az egyik első tünet a szürkületi vakság.

A-vitaminban gazdag ételek

 Az A-vitamin a természetben előanyagok formájában is jelen van, ezek a szervezetben alakulnak át. Az ajánlott napi mennyiség felnőttek esetében 700-900 mikrogramm körül mozog. A várandós hölgyeknek a magzat fejlődése érdekében különösen fontos figyelemmel kísérniük az A-vitamin-fogyasztásuk mértékét, a kevés és a sok sem tesz jót belőle. Mielőtt vitaminkészítmények szedéséhez folyamodnának, mindenképp orvosi konzultáció szükséges. A vitamin felszívódását segíti a zsiradékfogyasztás. A túladagolás ritka, de nem lehetetlen, főleg a tartósan nagy dózisban szedett kapszula esetében fordul elő, ilyenkor fejfájás, hányás, rossz közérzet, ízületi fájdalmak és hajhullás is jelentkezhet, hosszú távon a csontok szerkezete gyengülhet, és májkárosodás léphet fel. A jól összeállított étrend az esetek többségében fedezi a szükségletet.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük