Tények és tévhitek a terhesség alatti sportolásról
A megfelelő testmozgás jót tesz. Mégis számtalan tévhit él a köztudatban arról, hogy mi a jó, és mi árthat.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok kismama hirtelen egészséges életmódba kezd, amikor megtudja, hogy babát vár. Mások éppen ellenkezőleg, felhagynak minden megerőltető tevékenységgel. Fontos természetesen, hogy a kismama megbeszélje orvosával a testedzéssel kapcsolatos kérdéseket, de az alábbiakkal minden bizonnyal eloszlathatunk néhány általános tévhitet.


Tény? A kismama pulzusa ne haladja meg a 130-at.

Ez nem igaz, nincs ideális pulzusszám minden várandós nő számára.

Tény? A hasizmok edzése nem biztonságos.

Tévhit. A terhesség alatt végig ajánlatos edzeni a hasizmokat éppúgy, mint a medencefenék izmait. Ez segít a szülésnél és a gyermekágy idején is. Kerülendők az első trimeszter után viszont a hanyatt fekve végzett gyakorlatok, helyettük állva vagy ülve végezd ezeket.

Tény? A korábban is futott valaki, a terhesség idején is folytathatja.

Ez igaz. Ha valaki egészséges, és már korábban is megszokta a futást, semmi akadálya. De senki se várja el önmagától a korábbi eredményeit, nem kell ilyenkor rekordot dönteni.

Tény? A terhesség alatt gyakoribbak a sportsérülések.

Igaz. A szervezet ilyenkor egy relaxin nevű hormont termel, amely segít az ízületek fellazításában, ezért nagyobb a sérülések kockázata is.

Tény? Nem minden gyakorlat biztonságos a terhesség alatt.

Igaz. Az egyensúlyozással járó mozgásformák, a kerékpározás vagy a síelés például, vagy az ütközéssel járó sportok, mint a futball, kockázatosak lehetnek a terhesség alatt.

Tény? Ha túl sokat edz valaki, a magzattól vonja el a tápanyagot.

Nem igaz. A baba megkap mindent, amire szüksége van. Étkezz gyakran, kisebb adagokban, hogy a mama se szenvedjen hiányt. A terhesség alatt is testedzést végző nők újszülöttei kisebb súlyúak lehetnek, de a szerveik mérete és fejkörfogatuk normális.

Tény? Ha a terhesség alatt nem sportoltam, nem most van itt az ideje elkezdeni.

Nem igaz. Természetesen nem kell túlzásba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy a kilenc hónapot a kanapén üldögélve kell töltened. A napi séta vagy úszás is csodákat tehet.

Tény? Ha valami aggodalomra okot adó jelet észlelsz, abba kell hagyni a sportolást.

Ez sem igaz. Természetesen azonnal hagyd abba a testedzést, ha fájdalmat, vérzést észlelsz vagy szédülsz, émelyegsz, de ez nem jelenti azt, hogy többé ne mozogj.

Találd meg a saját utadat!

A növényi alapú táplálkozás egészséges, természetes és fenntartható. Ha tudatosan táplálkozol, mert fontos számodra a testi-lelki harmónia, a többi élőlény és a holnap; ha hiszel benne, hogy békében kell élned a környezettel, és hogy az vagy, amit megeszel; ha meg akarod őrizni a Földet a mai és a jövendő generációk számára úgy, ahogyan te kaptad az elődöktől, akkor a Flora útja a te utad.

Promóció

Ilyenkor beszélj az orvossal, és kérd ki a tanácsát a továbbiakat illetően.

A következő figyelmeztető jelekre haladéktalanul keresd fel az orvost: hüvelyi vérzés, folyadék távozása a hüvelyből, a magzat mozgásának csökkenése, alhasi görcsök, izomgyengeség, a lábszárak duzzanata vagy fájdalma, fejfájás, mellkasi fájdalom, légszomj, szédülés és gyengeség.

Ezt is szeretjük