Így fogyhatsz le hetente 2 kilót: mutatjuk, mit kell tenned a gyors eredményekért
Hogyan fogyhatsz hetente két kilót folyamatosan? Elmondjuk!

nagykep?cikkid=163027&kep=derek merese1-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Hetente két kiló fogyás ugyan nem hangzik elsőre hatalmas teljesítménynek, valójában azonban zsírégetés terén iszonyatos kihívás. Összességében pedig ez az egészséges fogyás legfelső határa.

Ennek ellenére nem lehetetlen két kilót fogyni egy hét alatt, ám a céljaidat valószínűleg csak a diéta és a mozgás kombinálásával érheted el. Éppen ezért javasolt, hogy ha csakis az étrendre alapozva szeretnél karcsúsodni - azaz edzés nélkül -, akkor inkább tűzz ki ennél kevesebb, nagyjából hetente fél-egy kiló fogyást, főleg, ha csak öt-tíz kiló az összes felesleged.

Heti két kiló mínusz

Ahhoz, hogy leadd a kilókat, energia-, azaz kalóriadeficitet kell teremtened, amelyet az étkezés során bevitt kalóriák és a nap folyamán elégetett mennyiség különbsége határoz meg. Ez pedig valójában egy megdöbbentően nagy szám: egyetlen kiló zsír leadásához a kivonás eredménye mínusz 7000 kell, hogy legyen, két kiló esetében pedig 14 ezer kalóriát kell egy hét alatt megvonnod a testedtől.

Nagyon durván számolva egy nap alatt egy átlagos ülőmunkát végző nő kalóriaszükséglete 2000 kalória, ami hét nap alatt összesen 14 ezer kalóriát jelent. Az eredmény tehát, hogy két kiló fogyáshoz egy falatot sem ehetsz egy héten át? Nem egészen.

Számold ki a fogyókúrád!

Ajánlott, hogy először is számold ki, mennyi a BMR-értéked, amely megmutatja, hogy mindössze a szervezeted működése, az anyagcseréd hány kalóriát éget el a nap folyamán. Ehhez a következő képletet használd!

  • Nők számára: 10x(testsúly) + 6,25x(magasság) - 5x(életkor) - 161
  • Férfiak számára:10x(testsúly) + 6,25x(magasság) - 5x(életkor) + 5

Ezen felül egy kalkulátor segítségével add hozzá, milyen tevékenységeket fogsz végezni egy átlagos nap folyamán. Az így kapott eredményt nagyban befolyásolja a jelenlegi súlyod, így ha nagyobb felesleggel célzod meg a heti két kiló fogyást, akkor könnyebb dolgod van.

Nők számára ajánlott, hogy a fogyókúra során legalább 1200 kalóriát mindennap vigyenek be, míg a férfiaknak 1600 kalória a minimum. Ha ezt a számot viszonyítod a napi szükséges kalóriáid mennyiségéhez, akkor láthatod, hogy valószínűleg mennyi zsírt fogsz veszteni a hét folyamán. Amennyiben ezt kevesled, az edzések mennyiségét és intenzitását növeld ésszerű határokon belül. Ez azonban nem az összes súly, amit veszíteni fogsz.

Nem csak ennyit fogsz fogyni

Valószínűleg a kalóriaszámolásnál kiderült számodra, hogy a 14 ezres kalóriadeficitet nagyon nehéz elérni, ám a fogyás nem csak zsírvesztés formájában nyilvánul majd meg. A hasi párnák egy része ugyanis elraktározott víz, amelyet a diéta során ugyanúgy elkezd majd szépen lassan feloldani a szervezeted, különösen, ha vízhajtó ételeket is beiktatsz a diétába.

Éppen ezért reális lehet számodra, főleg, ha nagyobb felesleggel rendelkezel, hogy nagyjából egy kiló zsírleadást, azaz 7000 mínusz kalóriát tűzz ki célul, amelyet nagyjából ugyanennyi vízvesztés követhet. Így már jelentősen reálisabb képet fest a heti két kiló mínusz.

Ezt is szeretjük