Tekerd maximumra a zsírégetést! 3 hasznos tanács, ha sporttal akarsz fogyni
Tavasszal könnyebb belevágni a testedzésbe, mint bármikor máskor.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

7 körömtrend, ami nagyon erős lesz ősszel: már most sokan választják ezeket a manikűröket »

7 apróság, amitől olcsó hatást kelt a cipőd, hiába költöttél rá sokat »

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Március-április környékén még annak is kedve szottyan az edzéshez, aki egyébként egész éven át hanyagolja a rendszeres mozgást.

Használd ki a kikelet adta lendületet akkor is, ha nem csupán az egészséged és a jobb közérzet miatt edzenél, hanem fogyni is szeretnél! Az alábbiakban elmondjuk, hogyan pörgetheted fel a zsírégetést.

Intervallum edzés

Amennyiben már sportolsz egy ideje, és úgy érzed, folyamatosan javul a kondíciód, érdemes kipróbálnod egy, az elmúlt években egyre kedveltebbé vált módszert, amellyel felgyorsíthatod a súlyvesztést.

Az intervallum edzés lényege, hogy az edzést tervszerűen váltakozó szakaszokra bontod, amely során terhelési és pihenőidők váltják egymást.

A pihenési idő aktív pihenést jelent, vagyis nem állsz le, csak kisebb fokozatra kapcsolsz. Ha például futsz, a sprintet váltja fel a kocogás. Ügyelj rá, hogy a terhelési szakasz ne legyen hosszabb a pihenőidőnél!

Az edzés megkezdése előtt fontos, hogy megállapítsd, mennyi lehet a maximális pulzusszámod, és a terhelés szakaszban ne menj e fölé. Korábbi cikkünk segítségedre lesz abban, hogy ezt könnyen kiszámolhasd.

Mivel az intervallum megterhelő a keringési rendszerre nézve, csak akkor végezd ezt az edzéstípust, ha nincs szív- és érrendszeri megbetegedésed, illetve szert tettél már némi edzettségre. Az intervall edzésről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ne feledkezz meg a súlyzóról!

A fogyni vágyók körében sokáig tartotta magát a tévhit, miszerint a súlyzós edzés nem segít a fogyásban - dagadó izmokat varázsol a testre, amitől csak még nagyobb leszel. A helyzet azonban úgy áll, hogy egyfelől az izmok nem nőnek csak úgy máról holnapra, ahhoz hónapokon át tartó kemény munka szükséges, másfelől egy bizonyos mértékű súlynövekedésre szükség van ahhoz, hogy a kardió edzésektől karcsúbbá váló test ne csak vékony, de formás is legyen.

Ugyancsak fontos megemlíteni, hogy a zsírégetés szempontjából is hasznos a nagyobb izomtömeg: minél izmosabb ugyanis a test, annál több kalóriát használ fel a mozgás során. Érdemes tehát a kardió mellett a súlyzós edzést is - természetesen megfelelő sorrendben - beiktatnod az edzéstervbe.Ha nem tudod, hány kilós súlyzóval érdemes próbálkoznod, kattints korábbi cikkünkre.

Ezt is szeretjük