Biztos, hogy súlyzós edzéssel nem fogyhatsz? A személyi edzőt kérdeztük
Gyöngyösi Szilvia elmondja, hogyan végezd jól a súlyzós edzést.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A súlyzós edzésre sokan úgy tekintenek, mint csupán izomnövelésre alkalmas módszerre. Valójában akkor sem kell tartanod tőle, ha elsősorban a fogyás a cél.

Megkérdeztük a témában Gyöngyösi Szilvia fitneszedzőt, a grandUP nemzetközi vezető instruktorát.

Súlyzós edzés és fogyás?

Alapvetően igaz, hogy nagyobb izomtömeg mellett több zsír elégetésére képes a szervezet, tehát érdemes annak is végeznie súlyzós edzést, aki elsősorban fogyni szeretne - lehetőség szerint kardió edzés mellett.

- Lehet egyszerre izmot építeni és zsírt csökkenteni. Valamiért ezt sokan kétségbe vonják, bár tény, hogy az izomépítéshez alapvetően kalóriatöbblet, a zsírcsökkentéshez pedig kalóriadeficit kell. Ha fogyni akarsz, akkor az elsődleges cél a kalóriák égetése az izomtömeg megőrzésével.

Ilyenkor kevesebb táplálékkal bevitt energiára van szüksége a szervezetnek. A tested nem képes izmot építeni, ezért arra kell koncentrálni, hogy a lehető legtöbbet megőrizd - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Kardió és súlyzós edzés

Mivel a mozgás - a megfelelő étrend mellett - a fogyás másik fontos tartópillére, nem kell csupán diéta segítségével leadnod a plusz kilókat, mielőtt edzeni kezdenél, bár tény, hogy jelentős túlsúllyal jó óvatosnak lenni.

- A megfelelő kiindulási pont a fogyáshoz heti három 20-30 perces kardió edzés. Egyéb befolyásoló tényezők ezt módosíthatják többre és kevesebbre is. Súlyzós edzést heti három-négy alkalommal ajánlott végezni. Az így összeállított edzésterv mellett fogysz is, és az izomtömeg is marad - magyarázza Gyöngyösi Szilvia.

A helyes sorrend: erősítő, és aztán kardió

Ha a súlyzós edzés mellett kardiót - biciklizés, futás, ellipszistréner - is végzel, fontos, hogy megfelelő sorrendben végezd: előbb az erősítő edzés, és aztán a kardió. A súlyzós edzés során ugyanis tested szénhidrátraktárai kiürülnek, így ha ezt követően végzed a kardiót, szervezeted előbb nyúl a zsírtartalékaihoz - hiszen nem tud más felhasználni energiaként.

Ezt is szeretjük