4 étel, ami helyreállítja az anyagcserét, mégsem eszünk belőle eleget: az E-vitamin szerepe a fogyókúrában
Az E-vitamin lassítja a sejtkárosodást okozó folyamatokat, ráadásul még a fogyókúrában is jó segítőtárs.

GettyImages-626542750
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nyoma sem marad a pattanásnak, ha így kerül fel a smink: ezek a trükkök visszaadják az önbizalmat »

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az E-vitamin egy rendkívül erős antioxidáns hatású, zsírban oldódó vitamin, a szervezet így csupán nagyon rövid ideig képes raktározni, pótlásáról szükséges napi rendszerességgel gondoskodni.

A tokoferol - más néven E-vitamin - szedése fontos számos szerv megfelelő működéséhez, jó hatással van a vérnyomásra, segít megelőzni a rák kialakulását, és szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek esélyének csökkentésében is. Emellett javítja a fizikai állóképességet, helyreállítja az anyagcserét, csökkenti az izmok sérülését edzés közben, valamint helyreállítja a vérkeringést is. 

Az E-vitamin szerepe a fogyókúrában

Az Oregoni Egyetem tanulmánya rámutatott, hogy a túlsúlyos embereknek több E-vitaminra van szükségük, mivel a súlyfeleslegük miatt nagyobb mértékű oxidatív stressznek vannak kitéve, ami a káros hatású szabad gyökök rombolását hajtja végre a szervezetben, szerepet játszva a krónikus betegségek kialakulásában. Mivel az E-vitamin segít semlegesíteni a szervezetben felhalmozódott szabad gyököket, elengedhetetlen, hogy eleget fogyasszon belőle az ember.

GettyImages-1018374574

Ajánlott napi mennyisége 14 év feletti nők és férfiak számára 12 milligramm/nap, de hiánybetegség esetén a javasolt napi bevitel 100-300 milligramm is lehet. 

Élelmiszerek, amelyek E-vitamint tartalmaznak

Zsírszegény étrend mellett az E-vitamin mértéke nem kielégítő, így a fogyókúra során sem szabad elhanyagolni a szervezet számára kedvező zsírok fogyasztását.

A cikk az ajánló után folytatódik

Magvak

A magvak telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, amely különösen jót tesz az egészségnek, így nem kell tartani tőlük, ugyanakkor túlzásba sem szabad esni magas kalóriatartalmuk miatt. 100 gramm napraforgómagban 29 milligramm E-vitamin található, ugyanennyi mandulában 25 milligramm, így ezzel máris fedezted a napi mennyiség többszörösét is. A mogyoróvaj nemhiába fogyasztható mértékkel a fogyókúra alatt, 9 milligramm E-vitamin tartalmaz.

Csírák

A csírák könnyen emészthetőek, tápanyagokban, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdagok, magas rosttartalmuknak hála pedig felgyorsítják az anyagcserét. A búzacsíra egy evőkanálnyi mennyiségében 20 milligramm E-vitamin található. Ugyanakkor a mennyiséget nem szabad túlzásba vinni: napi adagja ne lépje túl az 50 grammot.

33122318 2ba8c8f6abe7c19c885ee7125d4d8a85 wm

Zöld leveles zöldségek

A zöld leveles zöldségek, mint például a spenót, a sóska, a saláta és a mángold az E-vitaminon kívül más egyéb antioxidáns anyagokban is bővelkednek, rosttartalmuk pedig biztosítja az emésztés megfelelő működését és a teltségérzetet. Ráadásul alacsony kalóriatartalommal bírnak. 

Olajok

Az olívaolaj egy decije 14 milligramm E-vitamint, a kókuszzsír 16 milligrammot, a napraforgóolaj 41 milligrammot, a búzacsíraolaj pedig 150 milligrammot tartalmaz. A zsiradékok által bevitt kalóriamennyiséget sokan nem számolják bele a napi kalóriabevitelbe, erre is gondolj, ha a menüdet tervezed!

Melyik vitamin hogyan segíti a fogyást? Mutatjuk!

A vitaminok a fogyókúrában is segítségedre lehetnek, mert gyorsíthatják az anyagcserét vagy éppen a zsírégetést. Az alábbiakban azokat mutatjuk meg, amelyek fontos szerepet játszanak a diétában.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük