Égeti a zsírt, anyagcsere-pörgető és rákellenes
Mi az?
A szilva számos előnyös tulajdonságának köszönhetően támogatja a fogyókúrád sikerét.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A friss szilvát, illetve a belőle készült lekvárt évszázadok óta használják székrekedés orvoslására. Rosttartalmának, illetve egy benne lévő gyümölcscukornak köszönhetően ugyanis serkenti az anyagcserét.

Az augusztus-szeptemberben érő gyümölcs ezenkívül segítheti a fogyókúrádat is, nem mellékesen pedig hasznos antioxidáns vegyületek széles tárháza.

Zsírégető szilva

Egy nemrégiben közzétett külföldi kutatás tanúsága szerint az olyan csonthéjas gyümölcsök, mint a szilva, a nektarin és az őszibarack, az elhízás legjobb ellenszerei lehetnek.

Az egészségtelen táplálkozás következtében napjainkban világszerte egyre gyakoribb a metabolikus szindróma kialakulása. A szindróma rizikófaktorai közé tartozik az alma típusú elhízás, a magas éhgyomri vércukorszint, a magas vérnyomás, valamint a vér alacsony HDL-koleszterin-, illetve emelkedett trigliceridszintje. A túlsúllyal összefüggő metabolikus szindrómáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Szakértők szerint a szilvában lévő nagy fenolcsoportok - klorogén savak, katekinek antocianinok és kvercetinszármazékok - csökkentik az emberi szervezetben a zsírsejtek méretét, valamint pozitív hatással vannak az érfalra.

Rákellenes vegyületek

Az antocianinok, melyek a szilva kék színét adják, erős antioxidáns hatással bírnak. A szervezetbe jutva ezek a vegyületek semlegesítik a rákkeltő szabadgyököket.

A szilvában lévő klorogénsav ugyancsak hasznos antioxidáns fenolvegyület, mely képes semlegesíteni például a cigarettafüstben lévő nitrózaminokat. Mindezek mellett a szilva a kvercetin nevű vegyületnek is biztos forrása, minek köszönhetően a gyümölcs fogyasztásával csökkentheted a hormonfüggő daganatok - mint például a mellrák - kialakulásának kockázatát.

Anyagcsere-pörgető rostok

A szilva magas oldható és nem oldható rosttartamának köszönhetően növeli a széklet mennyiségét, és gyorsítja az emésztés folyamatát. Amennyiben gyakran szenvedsz székrekedéstől, vagy szeretnél leadni pár kilót, érdemes napi rendszerességgel szilvát fogyasztanod.

Magas rosttartalmán kívül a benne lévő szorbitol is gyorsítja az anyagcsere-folyamataidat. Ez a természetes cukor a bélben vizet köt meg, serkentve ezzel az emésztést. Mind a friss, mind pedig az aszalt szilva rendelkezik ezekkel az anyagcsere-pörgető tulajdonságokkal, sőt, a szilvalé is serkenti az emésztésedet. Ugyanakkor bizonyos betegségek esetén, például irritábilis bél szindrómánál ellenjavallt lehet a gyümölcs fogyasztása.

Ezt is szeretjük