Ez a 3 gyümölcs segít megelőzni az elhízást a kutatók szerint
A csonthéjas gyümölcsök lehetnek a metabolikus szindróma természetes ellenszerei.

beauty and style
Top olvasott cikkek

A nektarin, a szilva és az őszibarack nem csupán finomak, de a legújabb kutatások szerint olyan hasznos bioaktív vegyületeket is tartalmaznak, melyek segítenek felvenni a harcot az elhízással, illetve a metabolikus szindrómával.

Amennyiben túlsúllyal küzdesz, érdemes gyakrabban fogyasztanod ezeket a nyári-őszi hónapokban termő gyümölcsöket.

Röviden a metabolikus szindrómáról

Statisztikai adatok szerint napjainkban minden hatodik európai embert fenyeget az életmóddal, táplálkozással összefüggő metabolikus szindróma. A tünetegyüttes fokozza a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegség, valamint a stroke kialakulásának kockázatát. Metabolikus szindrómáról beszélünk, ha az alábbi kockázati tényezők közül legalább három teljesül.

Rizikófaktorok

  • Magas vérnyomás.
  • Alma típusú elhízás.
  • Magas éhgyomri vércukor.
  • Kóros vérzsírösszetétel: alacsony HDL-koleszterin, emelkedett triglicerid.

A fent említett kockázati tényezők nyomán inzulinrezisztencia, majd cukorbetegség alakul ki. Felerősödik az érelmeszesedés folyamata, valamint elhízás alakul ki.

Mindennek hátterében a genetikai hajlam, az egészségtelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód áll.

Így segít a nektarin, a szilva és az őszibarack

A Texas AgriLife Kutatóközpont kutatói nemrégiben mutattak rá, hogy a nektarin, a szilva és az őszibarack olyan bioaktív vegyületeket tartalmaznak, melyek fogyasztásával csökkenthető a metabolikus szindróma és az elhízás kialakulásának kockázata.

Fogyaszd mindegyiket!

A bennük lévő négy nagy fenolcsoport - klorogén savak, antocianinok, katekinek és kvercetinszármazékok - csökkenti a zsírsejtek méretét, serkenti a makrofágok aktivitását, valamint pozitív hatással van az érfalra. A három csonthéjas gyümölcs segít megszüntetni a szervezeten belül kialakult gyulladásokat, megelőzi az elhízást, illetve az azzal összefüggésben álló betegségek kialakulását. Az őszibarack, a szilva és a nektarin az említett fenolcsoportokat eltérő arányban tartalmazza, így érdemes mindegyiket fogyasztanod.

Gyorsítsd az anyagcserét!

Ha kíváncsi vagy, milyen módszerekkel serkentheted az anyagcserédet, hogy indíthatod be a fogyást, kattints az alábbi videóra!

Ne feledkezz meg a testmozgásról!

Természetesen annak érdekében, hogy megszabadulj a túlsúlytól, megelőzd az elhízás kialakulását, a táplálkozás mellett a mozgásra is ügyelned kell. Sportolj minden nap, de legalább heti három-négy alkalommal egy órát. Ha a súlyvesztés a cél, válassz kardió jellegű mozgásformákat: aerobikozz, fuss, kerékpározz, zumbázz.

Ezt is szeretjük